Battlefield, DiCE i EA: Kuda i kako dalje?

U septembru 2002. pred igrače je stigao Battlefield 1942 – prvi unos u uspješni serijal švedskog razvojnog studija, Digital Illusions CE, bolje poznatog gamerskoj javnosti po skraćenici DiCE. Kombinacija timskog gameplaya na tlu, zraku i vodi, posluženog u obliku ogromnih mapa nadahnutim stvarnim pejsažima svih četiriju operativnih teatara Drugog svjetskog rata, gotovo odmah je stvorila predanu zajednicu igrača oko ove igre.

Ta zajednica će rasti sa igrom, koja će dobiti dvije službene ekspanzije, a potom i niz nastavaka. Zajedno sa igrama, rastao je i njihov razvojni studio, koji se ubrzo našao u aktivnom, ali ipak sasvim profesionalnom suparništvu sa Infinity Wardom i njihovim Call of Duty serijalom. Zajedno, ova dva studija su FPS žanr pomakli iz ere Drugog svjetskog rata u moderno doba i na suvremena bojišta. Dakako, oboje nudeći različito iskustvo – Call of Duty se uvijek mogao pohvaliti daleko boljim single-player doživljajem i bržim, agresivnijim multi-player okruženjem, dok se Battlefield serijal dičio svojim velikim otvorenim mapa, oklopnim i zračnim vozilima i timskim gameplayom.

Vrhunac potonjeg sadržaja se mogao naći u razdoblju između 2010. i 2014, odnosno između izlaska Battlfield Bad Company 2 i zadnjeg DLC-ja za Battlefied 4. Nakon toga, poslije četiri igre smještene u niši „Modern Military Shooter“ podžanra, DiCE se odlučio vratiti svojim historijskim korijenima sa Battlefield 1 – igrom smještenom u Prvom svjetskom ratu.

Igra je izašla u oktobru 2016, svega mjesec dana prije stogodišnjice završetka Bitke na Somi. Traileri, marketing i zeitgeist trenutak koji je svijet tada proživljavao, učinili su svoje da Battlefield 1 postane vanredno uspješan naslov za DiCE i njihovog vlasnika, EA. Battlefield 1 je bio najprodavanija igra u mjeseci svog izlaska, te je uspio nadmašiti uspjehe svojih neposrednih prethodnika.

Međutim, iz današnje perspektive, nevolje u kojima se Battlefield franšiza nalazi trenutno mogu svoju genezu pronaći baš u tom vanrednom uspjehu.

EA i DiCE će, slijedeći trag ovog finansijskog uspjeha, za dvije godine na tržište i pred igrače iznijeti svoj veliki, ili čak trijumfalni povratak u matični setting Battlfield franšize, sa Battlefield V. Poslije šesnaest godina, igrači su konačno dobili priliku da se vrate na bojišta Evrope, Afrike i Azije u novom ruhu, omogućenom najnovijom verzijom Frostbitea, DiCE-ovog potpisnog game enginea.

Nažalost, Battlefield V nije uspio ponoviti uspjehe svog prethodnika. Igra, lansirana sa live-servicee ili game as a service modelom osvježavanja sadržaja, koji je trebao osigurati životni vijek od tri i pol godine, doživjela je niz dubokih tehničkih poteškoća, kašnjenje sa dodavanjem novog sadržaja, te osjetno osipanje broja igrača.

Ryan McArthur, jedan od glavnih producenata iza igre, izišao je 23. aprila u javnost sa saopćenjem u kojem je predstavio stanje igre i sažetak paketa sadržaja koji bi igra trebala dobiti početkom ljeta. McArthur je potom predstavio planove svog tima da nastavi na daljem unapređivanju sistema protiv varanja i ispravljanju postojećih buggova u igri. Ono što McArthur nije najavio jeste bilo kakva vrsta značajnog novog sadržaja poslije velikog ažuriranja igre u junu, što je odmah ubolo oči igrača i predstavnika medija, koji su gotovo odmah proglasili smrt Battlefield V.

Battlefield V je još uvijek tu, serveri su dostupni za igrače, ali teško je umaći utisku da je igra sa aprilskim saopćenjem prepuštena skupljanju digitalne prašine. Istina, otada igra zaista jeste primila nekoliko paketa zakrpa, ali Battlefield V svoj životni vijek završava bez mapa na Istočnom frontu, bez iskrcavanja na plažama Normandije, te cijelog niza drugih upečatljivih trenutaka koje bismo očekivali u jednom FPS-u smještenom u Drugom svjetskom ratu.

Zeitgeist impuls koji je pomogao Battlefied 1, nije učinio isto za Battlefield V, što je ostavilo franšizu i njene igrače u čudnom stanju agnoze. Posrijedi mora biti nešto dublje od pukog marketinškog propusta na samom debiju igre. Jedan mogući odgovor možemo pronaći u odsustvu sadržaja za igru, ali i u settingu koji je DiCE odabrao za igru.

Naime, Battlefield 4, sedam godina nakon lansiranja, još uvijek ima vrlo aktivnu bazu igrača, a preostali prostor koji je DiCE nekoć držao među igračima franšize sada je zauzeo Call of Duty Warzone, tako da se baza igrača rasula između DiCE-ovog starog i sada vrlo ispoliranog naslova i battle-royal igre njihovog najvećeg konkurenta. Na jedan ili drugi način, ove dvije igre ispunjavaju potrebe DiCE-ove zajednice koje Battlefield V nije uspio zadovoljiti. Da stvari budu gore, ovo rasipanje igrača dolazi svega godinu dana prije izlaska nove Battlefied igre.

Battlefield 6 zaista jeste zagonetka umotana u enigmu iz slavnog citata. Malo je konkretnih pojedinosti o ovoj igri; dva na koje možemo kako-tako računati jesu najava za prvi pogled na igru na proljeće 2021, te očekivani izlazak igre sa početkom fiskalne 2022, odnosno na jesen kalendarske 2021. Izvan te dvije činjenice, ili prije – ta dva faktoida, imamo samo glasine.

U opisanim glasinama je teško razlučiti moguće klice istine od priželjkivanja i očekivanja igrača. Ono što je svakako jasno jeste da DiCE neće imati popravni ispit sa Battlefield 6. Razvojni tim sada žonglira sa puno loptica u zraku: sa očekivanjima igrača, sa očekivanjima EA-a i njihovih ulagača, novim i starim platformama, a konačno i sa sjenom uspjeha i neuspjeha koje DiCE doživio u neposrednoj prošlosti.

23.12.2020.