Dark Messiah of Might & Magic: Arkaneova akcijska pustolovina u M&M univerzumu

Prije nekog vremena smo govorili o Arx Fatalis – prvom velikom projektu razvojnog studija Arkane, koji danas baštini prilično visoku reputaciju među igračima. U marginama tog osvrta smo se dotakli i činjenice da je Arkane bitno proširio neke vidove svog prvijenca u onome što će postati njihov drugi veliki projekt.

Dakako, riječ je o Dark Messiah of Might & Magic, akcijskom RPG-u igranom iz perspektive prvog lica, koji i dan-danas drži titulu jedne od najboljih implementacija borbe sa hladnim oružje u igrama, ako već ne i prvo mjesto među njima. Zaista, vrlo malo igara se može pohvaliti tako razvijenim sistemom borbe mačevima, bodežima, lukovima i štapovima kao Dark Messiah, a još manje iz perspektive prvog lica. No, gameplay se ne zaustavlja samo na tome, budući da Dark Messiah igračima također na rukovanje daje i niz čarolija sa kojima ćemo raskrčiti put kroz neprijatelje od dalekih obala Ashana do visokih zidina Stonehelma.

Kako se da zaključiti po drugoj polovici punog naslova, Dark Messiah of Might & Magic je smješten u svijetu izdašne Might & Magic franšize nekadašnjeg NWC-a, a danas u starateljstvu Ubisofta. Međutim, osim nekih vizuelnih elemenata posuđenih iz M&M naslova u prvim godinama 21. vijeka, par toponima i imena likova, Dark Messiah gotovo i ne pripada ovom svijetu. Ako zagrebemo dublje, saznat ćemo i zašto.

Naime, projekt koji će igrači na koncu upoznati kao Dark Messiah of Might & Magic, svoj život je započeo nešto poslije izdavanja Arx Fatalisa. Uspjeh kod kritike i hvala koju je Arkane zavrijedio sa tom igrom su timu omogućili da se bez previše odlaganja upuste u rad na sljedećoj igri, koja je trebala biti i punokrvni, službeni nastavak, što će reći – Arx Fatalis 2. Podlogu za svoj novi poduhvat Arkane će potražiti u Valvevom tada još uvijek novom i privlačnom Source pogonu, koji je oduševio igrače Half Life 2, te naišao na veliki interes kod velikog broja razvojnih studija.

Međutim, kako se dâ zaključiti iz raštrkanih izjava tima sa Raphaelom Colantoniom na čelu, slab finasijski uspjeh Arx Fatalisa je Arkane doveo na odluku da svoju sljedeću igru smjesti u već ustanovljen univerzum, s nadom da će veza sa franšizom koja je već poznata igračima dovesti i do veće prodaje. S time, Arkane Studio je postigao dogovor sa Ubisoftom, koji je par godina ranije postao vlasnik M&M franšize. Time Arkane dobio prepoznatljivo ime, ali i novog izdavača.

No, Arx Fatalis 2 je očito već u doba dogovora bio u nekom početnom stadiju razvoja, ako je suditi po tragovima koji su preostali u nazivima predmeta u dev konzoli koji imaju česti prefiks "arx". Mimo toga, u Dark Messiah se očituje dosta DNK Arx Fatalisa, počevši baš od sistema borbe, koji se oslanja na korištenje tipki za pravac te blagovremeno tempiranje napada. Naravno, Arkane je još više unaprijedio ovaj sistem, dodavši potrebu aktivnog pariranja, ali i korištenja udarca nogom kako bismo neprijatelje udaljili od sebe, ili ih gurnuli preko ivice ponora, ili na sveprisutne šiljke, naizgled razbacane po cijelom Ashanu.

Korištenje dva ili više opisanih elemenata je potrebno za sučeljavanje sa grupom neprijatelja koja broji više od dva pojedinca, a sumanuto vitlanje oružjem, što će reći klikanje desnim dugmetom na mišu će uredno dovesti igrača do menija za reloadovanje spašene igre. Na najvišem stepenu težine i na najizazovnijim nivoima same igre, Dark Messiah je zaista adrenalinsko iskustvo, koje od igrača iziskiva brze reakcije, ali i taktično korištenje resursa i mogućnosti na raspolaganju.

Slično kao i u Arx Fatalis, igrač se ne mora oslanjati na izravni sukob sa protivnicima, te može pribjeći borbi iz dalja, bilo da je riječ o lukovima ili čarolijama, ili pak šunjanju oko neprijatelja. No, ponovo slično kao u Arx Fatalisu, potonja dva vida gameplaya jednostavno nisu tako zabavni niti tako dobro implementirani kao kombiniranje mačeva i čarolija te okruženja za visceralan kontakt sa protivnicima, što dalje pojačava implementacija fizike po kojoj je Source pogon odveć poznat.

Što se tiče priče, riječ je o klasično postavljenom dezenu epske fantastike o izabranom junaku, doduše sa zanimljivim zaokretom koji ovdje nećemo spoilovati. Što se tiče likova, izuzev glavnog junaka, mladog i poletnog čarobnjakovog šegrta, Saretha, izdvojiti možemo samo i njegovu pratiteljicu, Xanu, sa kojom je Arkane jednom i za sva vremena okončao okončao filozofsku raspravu koja vjekovima muči čovječanstvo, dokazavši da su brinete ipak nadmoćnije suparnice. Ukratko, priča, sama po sebi, nije upečatljiva, no sa tako zategnutim gameplayom je lako prijeći preko toga. Ruku na srce, Arkane ne slovi kao tim koji predstavlja vrlo razvijene priče igračima, oslanjajući se uglavnom na jednostavne radnje sa ponekim zanimljivim zaokretom i/ili raspletom pri koncu iste.

Ironično, Dark Messiah, koji je život započeo kao Arx Fatalis 2, sada se nalazi u istom položaju i kao izvorna igra, koja je čekala svog službenog nasljednika, no dobila samo jednog duhovnog. Dark Messiah je od svog izlaska pa kroz deceniju koja je uslijedila zadobio puno poklonika, koji opravdano pitaju kada će Arakne stvoriti Dark Messiah 2?

Pa, nažalost, vjerovatno ne u skorije vrijeme, ili barem ne izravnog i službenog nasljednika.

Budući da je riječ o igri smještenoj u već postojećem univerzumu, Dark Messiah je licencirani naslov, čijim pravima još uvije raspolaže Ubisoft, dok je Arkane svoje kasnije naslove nastavio razvijati kao dio ZeniMaxa, odnosno Bethesde, pod čijim će okriljem stvoriti i Dishonored, naslov koji će Arkane lansirati kao odmah prepoznatljiv brend. Dishonored je također naslijedio dio DNK Dark Messiaha, ali ne i sve, i svakako ne sve one male elemente koje su učinile borbu sa magijom i hladnim oružjem tako zanimljivom.

Arkane će, doduše, sa Dishonoredom poraditi na unaprjeđivanju drugih vidova gameplaya koji su bili manje istraženi u Arx Fatalisu i Dark Messiahu.

18. 3. 2021.