Sledgehammer Games nam je ovog puta ponudio raznovrstan sadržaj
Novi COD: Advanced Warfare je već uveliko u prodaji, kao i svake jeseni ova igra biva prihvaćena od strane velikog broja gamera, te bez obzira da li se radilo o dobrom ili lošem nastavku, Activision-ova marketinčka pompozna kampanja opetovana hiperprodukcijom reklama, bliborda, anketa, trailer najava vas bukvalno natjera da igru jednostavno morate probati, te vas ubjedi kako je ovo žanr koji se ni pod koju cijenu ne zaobilazi.
Sledhammer Games je već dobro utabanu priču igre koja je već kvalitetno usađena u prijašnje nastavke, fino ukomponovao i u Advanced Warfare naslovu koja čini se ne trpi patetična riješenja. Može se reći kako je ovaj nastavak opravdao očekivanja, te da je uveo neke nove standarde igranja kako u gameplay mehanici, tako i u grafičkoj tehnici koja ovaj put nosi naziv Custom engine.
Vrijeme igre dešava se u budućnosti, tačnije 2054. godine u mjestu Seoul (Sjeverna Koera), gdje u ste ulozi Jacka Mitchella pripadnika US Marine Corea vojne korporacije. Nakon žestoke borbe u ovom korejskom gradiću, protagonista Mitchell izgubi svog najboljeg druga Willa Ironsa, te i samom Jacku kompletna lijeva ruka strada te biva brutalno ranjen i jedva spasi živu glavu. Pošto sudbina nije bila naklonjena Jacku Mitchellu, glavni ljudi iz vojne korporacije US Marine Corea mu narede da odstupi od vojske, te naš protagonista ostane bez posla. Nakon Willove sahrane Mitchellu bude ponuđen drugi posao slične vrste od strane Jonathana Ironsa (Kevin Spacey- u ovom slučaju Willov otac), koji kao predsjednik nove vojne privatne firme Atlas Corporation (najmoćnije privatne vojske na svijetu), ima za cilj da zajedno sa svojom novom specijalnom jedinicom pokori kVa terorističku organizaciju na čelu sa Josipom Chkheidzeom. Mitchell pristane na ponudu te kao nagradu za to od strane Jonathana Ironsa, dobije novu umjetnu ruku koja se sastoji od sitnih gadgeta koji će vam kasnije u borbi protiv neprijatelja biti itekako korisna. Priča se kasnije isprepleće, te do samog kraja donekle drži pažnju.
Gameplay mehanika ima nekoliko promjena u odnosu na prijašnje nastavke. Popularni heads-up display zamjenjen je futurističkim holografskim maketama koji u određenim CG sekvencama u datom trenutku prikazuju zadatke koje morate obaviti tijekom misija, tako i oružja koja s obzirom da se radi o 30 godina naprednoj vojnoj tehnici, ne izgledaju baš futuristički kao što bi trebala. Tu i tamo se nađe neka energetska puška koja umjesto metaka koristi ispaljivi laser koji može biti koristan u nekim segmentima igre, ali kako rekosmo samo u nekim segmentima igre. Uz automatske, poluautomatske puške, ispaljive granate, bombe, i gun-playa, oružja, može se reći da je Sledgehammer Games pokušao alteranitvom sadašnjosti i budućnosti sve gadgete sažimati u jednu cijelinu, te ih ukomponovati na taj način da budu korisna u gamepay mehanici. Da li su u tome uspijeli procijenite Vi sami.
Jedan od kompaktnih modova koja se nameće kao svježina gameplay novuma je vojni kombinezon, oklop, kostur, nazvan Exo- suit ili Exoskeletons (vojno kostur odjelo koji jako podsjeća na vojni oklop iz SCIFI franšize Eddge od Tommorow). Pomoću ovog inovativnog vojnog odjela gameplay mehanika je dobila na fleksibilnosti pokreta. Prvenstveno mislimo na vertikalno i horizontalno trčanje po zidovima, te popuarni dupli skok (dvoskok) sa kojim ćemo biti u značajnoj prednosti kako u singleplayer tako i u multiplayer kampanji (nalik na Titanfall naslov). Ekzoskeleton je sposoban da poveća vašu brzinu kretanja, da budete fizički dominantni u odnosu na protivnika, što daje još jedan novi vid i prednosti taktičkih sposobnosti koje možete upražnjavati. Tokom igranja Advanced Warfarea otključat će vam se i Exo-suit XOS-9 koji će biti još produktivniji, još ubojiti, te će vam davati daleko značajnu fizički ergonomsku superiornost u odnosu na druge igrače u mulitplayer modu.
Na žalost kao i u prethodnim nastavcima COD naslovima, igra ima kako interijera tako i “nefunkcionalnih“ eksterijera. Zašto nefunkcionalnih ? Pa prosto zbog toga što se morate kretati u skladu sa svojom vojskom te ni pod koju cijenu ne smijete odstupiti od primarnog zadatka koji je postavljen pred vama. Veliki minus ide Sledgehammer Games-u zbog ovog segmenta, iz razloga što svu tu prekrasnu grafiku Custom engina ne možemo “osjetiti“ zbog linearnosti koja još jednom pokazuje da “ne pije vode “ te biva automatski disfunkcionalna i sama raznovrsnost gameplaya biva bačena u drugi plan, gdje se igrači umjesto okoliša prvenstveno fokusiranju na masovno repetitivno ubijanje isklišeiziranih neprijatelja zbog čega igra počne gubiti na kredibilitetu.
Vožnja automobilom, gliserom, raznoraznim transporterima, letjelicom, stealth misije, iznude, prevare, pokusni poltroni, izdaja, krv, znoj, suzne, sve je ovo satkano kroz raznorazne segmente gameplaya Advanced Warfarea naslova, te nam daje za pravo da slobodno kažemo kako se Sledgehammer Games ipak pobrinuo da igra bude koliko toliko raznovrsna, te joj je i sama ocjena skočila za jedan broj više.
Multiplayer mod nam donosi neke značajne promjene koje se prvenstveno odnose na Exo sistem. U PVP arenama igra je znatno brža, mape su dosta zanimljive, megalomanske, te ovog puta i nešto interesantnije dorađene u odnosu na multplayer prijašnjih nastavaka.
Popularni Perk I,II,III će vam omogućiti da vašeg avatara spremite za bitku kako vi želite. Exo sistem će sadržavati osam različitih sposobnosti koja će svaka na svoj način omogućiti određenu prednost vašeg “vojnog kostura“ na bojnom polju.
Još jedna godina je iza nas te smo još jednu COD igru kao i recenziju priveli kraju. Nadamo se da će naredne godine neka nova COD igra biti još bolja od ove, te da će sljedeći developer ma ko god on bio, gameplay mehaniku po pitanju ne ograničenosti (open worlda) doraditi te eksplicitno definisati. Još uvijek čekamo taj dan kada će Call of Duty podići neke nove standarde gaming baštine.