GG podrum: Call of Duty : Ghosts Recenzija

Uvod

COD je uvijek važio za jedan od onih serijala koji su pod kategorijom „ obavezno štivo  igrao bez obzira na loše ili dobre kritike, kako struke, tako i gaming konzumenata širom svijeta.  Acitivison-ovi ljudi imali su dobru viziju kada su odlučili kupiti male dionice Infinity Ward-a već  sada davne 2002 godine, te uzeti cijeli tim od 22 ljudi kako bi radili na novom projektu nazvanom Call of Duty : World War, koja je prije tačno 10 (deset) godina bila ekskluzivno proizvedena za PC platformu. Dan nakon objavljivanja igre, Activision postaje većinski vlasnik Infinity Ward-a, te potpisuju dugoročne ugovore sa Infinity Wardom, kao glavnim proizvođačem novih naslova COD 2, COD : Modern Warfare, COD : Modern Warfare 2, COD : Modern Warfare 3, pa sve do sadašnjegCOD : Ghosts-a koji je ujedno i 11 (jedanaesti) nastavak najpopularnije akcijiske igre na svijetu, koja je već sada postala brend te za koju možemo reći da je davno ušla u anale gaming baštine.

Priča

Priča COD : Ghosts-a ne nudi ništa spektakularno, sve je to više manje isklišeizirani i dobro utabani pristup priči. Glavni protagnonista novog serijala COD : Ghosts-a je Logan Walker, koji je zajedno sa specijalnom američkom jedinicom imena Ghosts (duhovi) u ratu protiv tkz. „Federation of brothers“ ( Federacija braća ), specijalna teroristička organizacija koja prijeti zemaljskome miru. Priča prati i sporednog protagonistu Davida inače brata od Logan-a, te njegovog vojnog psa Rileye-a. Početak igre donosi spektakularni okršaj u univerzumu, gdje terorističa grupa „Federacija braća“ otimaju svemirku stanicu u zemljinoj orbiti, te napadaju SAD kinetičkim bombardovanjem na način da ispaljuju projektile na najjaču svijetsku silu kako bi u što kraćem mogućem roku ih paralizovali, te napali sve njihove glavne centre u SAD-u, kako bi mogli vladati najjačom silom na svijetu. Naravno vi ste tu poslani od strane specijalnog tima kako bi to sve spriječili, te pokušali vratiti svemirsku stanicu u prvobitno stanje. Stvari se ne odviju onako kako ste očekivali te projektili bivaju ispaljeni na SAD, te nastane opća eksplozija i haos u svemirskoj stanici, gdje većina vašeg tima zajedno sa astronautima bivaju pogubljena od strane terorista kodnog imena „Federacija braća“ te Logan zajedno sa svojom partnericom Elias, jedva izvuče živu glavu, spuštanjem sa kapsulom u San Diegu, gdje će poslije jake eksplozije i zemljotresa od San Diego ostati pustinja, sravljena sa zemljom u kojoj dominira postapokaliptička atmosfera.

Gameplay

Igraća mehanika ovoga naslova je standardno solidna. Linearna igra puna enterijera daje nam osjećaj veće fluidnosti, te prostranstva gdje se gameplay ne čini toliko ograničen, i ako uvijek imate putanju koja vam pokazuje gdje morate ići. Valjda je ta linernost i morala biti radi samih tekstura koji izgledaju na nekoliko trenuta impresivno, naročito kada obavljate misije u svemiru ili kada ste pod morem u ronilačkome odjelu. Tu se prvenstvno i vidi taj napredni  napredni IW Havok Engine, koji je rađen i za nex. gen. konzole. Teskture imaju svojih mana, naročito na konzolama stare,  mada još uvijek možemo reći sadašnje generacije, gdje engine nije mogao izvući teksture do maksimalnih grafičkih detalja. Destukcije su skriptovane tj. odvijaju se u trenutku nekih događaja, ne možete uništiti neku teksturu po volji, ako to nije dio priče, što dajemo i određeni minus COD serijalu, vjerovatno developer nije htio praviti određene razlike starih i novih generacija konzola, kao i uključujući i PC platformu, koja ruku na srce izgleda bolje od konzolaških verzija, ali ne i pretjerano dobra na računaru kako smo navikli.

Trajnost igre nije bogzna šta duga, kao i u ostalim signle player kampanjama. Sve to traje nekih 7 do 10 sati igranja kroz 18 (osamnaest) misija. Te se onda možete baciti na multiplayer koji je i suštinski napravljen radi trajnosti ovoga naslova. Ono što je novina u gameplayu novog naslova COD : Ghosts je upravljanje vojnim njemačkim ovčarom imena Rileye. U jednoj od misija ćete imati priliku upravljati ovim psom te pomoći Loganu da lakše eliminiše svoje protivnike. A to možete raditi na nekoliko načina. Možete se zaletjeti u protivnika te ga zadaviti brzim mahom. Ili možete zalajati na njega dok vas ne vidi, i u datom trenutku kada se bude priližio psu Rileye-u, Logan preuzme odgovornost na sebe i eliminše protivnika sa nekom od pušaka sa prigušivačem. Ovo je jedna od novijih COD stvari na koje nismo navikli, te smatramo da je ovo jedan pozitivan pomak ka naprijed u serijalu. Ronjenje je također izvanredno urađeno. Svaki detalj je na svome mjestu, od ajkula koje vas mogu ugroziti, do morske trave i algi koje izgledaju čak i bolje nego u GTA V naslovu. No ni to nije sve, Infinity War se potrudio da nam prezentuje još nekoliko novina, kao što je vožnja tenkom, koja i ruku na srce ne izgleda impresivno, i smatramo da je previše laka za igrače visokih kriterija. U jednoj vojnoj gonguli ćete sa svojom vojnom artijerijom i anarhijom tenkova i aviona uništiti jednu od baza „Federacija Braća“, gdje ćete u tom haosu granata nanijeti poprilično težak udarac protivniku. I jedna od posljenjih novina COD : Ghosts-a je upravljanje helikopterom, te pucanje iz njegovog kokpita na protivnika. Mišljenja smo da je to dosta bolje i naprednije urađeno, te da je helikopter znatno lakše upravljati nego gusjenički stroj (tenk), koji nije tolio agilan ni fleksibilan kao leteća mašina (helikopter). Level sa helikopterom je zanimljiviji ali ne i previše zahtjevan, što opet dajemo jednu ocjenu manje nego što bi trebali.

Protivnici su poprilično inteligentni, te će vam nanijeti dosta štete ukoliko budete vodili strategiju u Rambo stilu. Ovo je igra koja se igra malim koracima i koja zahtjeva puno strpljenja kako bi probili vojnu žandarmeriju (naravno govorimo o najtežem levelu). Puške su standardne kao i vojne formacije i misije u kojoj se u većini slučajeva nešto neplanirano desi, što je već postao brend ovoga serijala, kako bi igrača uvijek držali u nekoj neizvjesnosti. To je njakraće što vam možemo reći o gameplay mehanici COD : Ghosts-a.

Multiplayer

O multiplayer komponenti nećemo mnogo govoriti, iz razloga što se ova igra više ne igra toliko u igraćem svijetu, te nema novih naznaka inovativnog gamepay-a u mutiplayer-u. Multiplayer je bogat sa četrnaest novih levela, te svaki zasebno daje neku dozu adrenalina, ali opet je sve nekako identično. Sensitivity opcija daje jednu novu dimenziju multiplayer okršaja. Jednostavno igra djeluje brže od očekivane te su neprijatelji ubojiti nego u prethodnim multiplayer serijalima. Izdvojit ćemo nekoliko zanimljivih inovativnih modova za mutiplayer kampanju :

Search & Rescue- sa svojim timom tragate za zarobljenim vojnikom kojeg morate spasiti, a u tome vas spriječava suprotna strana

Search & Destroy – jedna strana ima zadatak da za 5 min. Aktivira bombu na dva mjesta, a u tome ih spriječava druga strana, ova va kategorija ima 4 runde u kojoj morate dobiti 3 kako biste na kraju pobjedili.

Free For All – sam protiv svih, gdje igrač mora u roku od 10 min. navršiti 30 ubistava kako bi na kraju pobjedio.

Team Deathmatch- standardna procedura ratovanja dvaju frakcija, gdje za 10 minuta morate savvladati protivnika. 75 ubistava je maksimum  ubistava u jednoj rundi od strane jednog igrača.

Extinction– je novi 4 - player co – op mod gdje sa svojim timom od 4 igrača ubijate vanzemaljce u jednoj od vojnih baza. Igrači mogu birati četri različite vrste klasa vojnika, te i oružija koja su specifična svaki na svoj način.

Kraj

COD : Ghosts nije razočarao ali daleko od toga i da je ostavio upečatljiv trag. Jednostavno je ovo igra za koju se može reći kako je svi jedva čekaju odigrati ponovnim utabanim stazama, gdje nijednom igraču ne smeta ta konstatacija. Igra kojoj se uvijek gledalo kroz prste,  da li zato što je u ljudskoj psihi udrađeno kao engram u mozgu da voli ratovanje, ili je nešto sasvim treće u pitanju, teško je odgonetnuti. Ovo definitivno nije igra koja nas je primakla novoj generaciji igara, ali smo gotovo sigurni da će sljedeće godine, kada PS4 i Xbox One konzole budu punom parom korištene, kako od strane gamera, tako i developera, već sljedeće godine imati šta za reći kada je ovaj serijal u pitanju.