Bungie je ove godine u septembru mjesecu konačno iznjedrio svoj veliki nadolazeći naslovni adut Destiny. Nakon Beta testing gameplaya u kojem smo harali po mapi Old Russia. Na red je došlo i to da se sa našom svemirskom letjelicom spustimo i na ostale planete sunčevog sistema, koja svaka na svoj način izgleda orginalno i ekstravagantno.
Naravno za one koji ne znaju, poprilično smo sigurni da ih je mali broj, pa baš zbog te manjine da napomenemo da je Bungie nosio veliko breme na leđima, iz prostog razloga jer su jednu cijelu deceniju u saradnji sa Microsoft kompanijom pravili Halo serijale, koji su bili izuzetno kvalitetni, te je svaki nastavak za sebe pojedinačno imao određeni uspijeh. Isti taj developer je imao zadatak da napravi jednu sličnu igru, tematski povezanu s Halom naslovima, ali ipak da pruži neki novi koncpet da ne kažemo evoluciju kapitalističkog gaminga. Čini se da Bungieu to ipak nije pošlo za rukom, a s obzirom na toliko uloženu kampanju u kojoj je potrošeno na desetine miliona dolara pod palicom Activisiona, mišljenja smo da je trebalo.
Destiny igra je SF pucačina (uz MMO & RPG elemente) iz prvog lica, smještena na sjevernoj “hemisferi“ sunčeve galaksije. Radnja igre dešava se nekoliko stotina godina u budućnosti, tačnije 2715. godine, gdje je vaš primarni zadatak da kao The Guardian (čuvar) osigurate bolju perspektivu za budućnost čovječanstva, ali i isto tako da se borite za opstanak ljudske civilizacije koja je ugrožena nakon pošasti savremenog svijeta i doba, koju su uništile i protjerale mračna sila Darknes, koje su svojom apokaliptičnom artiljerijom i uništenjem planete zemlje, natjerale ljudsku rasu da se koloniziraju na susjedne planete u našoj galaksiji, a glavni centar te sjeverne “hemisfere“ je Tower (The Last City of Earth), mala alternativna planeta zemlja u kojoj su smješteni ostatci ljudske nam civilizacije (rezidencija svih online igrača na jednom mjestu,gdje kupujete odjeću, oružje, razne gadgete za svoj lika). Ispred Towera nalazi se planetoid Traveller, zahvaljujući kojem crpimo određenu tehnologiju i resurse, koji je zahvaljujući svojim posebnim moćima i sposobnostima podigao iz mrtvih Ghost Warriore ( poginule borce od strane “mračnih slia“), te ih pretvorio u The Guardiane, posebnu elitnu jedinicu koja će morati da kroz ratovanje na četiri planete: Zemlju, Mars, Veneru, i Mjesec uništi okupatora (Darknes army) kako bi se trajno riješio “embarga“ koju je ova “mračna sila“ udarila na ljudski rod.
Igru sačinjavaju tri klase, Warlock, Hunter, Titan. Svaka klasa je posebna priča za sebe, te ju je moguće razviti do levela 20, dok će ostali leveli biti fokusirani na razne gadgete (nakon što pređete level 20, automatski će Vam se otključati nova oružja, razni vojni oklopi, od čizama, rukavica, do raznoraznih kacige, te cijelokupnog vojnog kombinezona. Za sada je levele moguće igrati do levela 29) koje će te moći kupiti u Tower rezidenciji.
Story mod će Vam sve vrijeme zahtjevati da vaša Destiny igra budu u online modu (tj. priključena na internet), bilo da se radi o single player, co-op, ili crucible online multiplayer PVP komponenti. Igru možete početi ali i završiti sami ukoliko vas je nužda natjerala da igrate “solo“ jel nemate nekoga ko bi vas pratio u stopu kako bi zajedno došli na pobjednički tron, odlučno i hrabro se pomirite s tim da će igru biti malo teže završiti sam, iz prostog razloga jer je ova igra koncipirana na timskom duhu. Ukoliko to ne želite imate alternativu da sa “tri havera ljuta“ stručno nazvani Fireteamom, sa po tri igrača maksimalno krenute u online single player pohod na vojsku Darknes, gdje će te sa svojom ekipom krenuti u pohod na eliminaciju“mračne gamadi“ koja je sve ovo zakuhala. Crucible PVParena mod je posebna planeta sačinjena od petnaest mapa, u kojoj ćemo se nasumično boriti protiv drugih igrača (neki novi vid konceptualnog deathmatcha).
Za prekrasan pejzaž na planetama sunčevog sistema, te izuzetno fluidne i fleksibilne grafičke teksture zaslužan je in-house engine, koji odlično radi svoj posao bez obzira na to što je igra kako za platforme stare tako i nove generacije ograničena na proceduralnih 30 fps sličica u sekundi (nadamo se da ovo neće biti slučaj i sa PC verzijom igre). Naša hodajuća navigacija, rekli bismo i u isto vrijeme enciklopedija Ghost Shells (minijaturno leteće pomagalo), biti će vaša desna ruka, te vas obavještavati o svemu što se nalazi na ratnom bojištu četiri planeta u datom trenutku. Kako igra ne bi bila pomalo repetitivna, te izgubila osjećaj inovativnog sadržaja, te bacila u neki drugi plan tu svu ljepotu i raskošnost prekrasnih eksterijera, Bungie se pobrinuo da na svakoj od četiri planete, bile one Zemlja, Mars, Venera ili Mjesec, posjedujete oklopno leteće vozilo punog imena Sparrow s-10 Vehicle, sa kojim ćete puno brže doći do datog odredišta ukoliko vas “noge zabole“ ili još gore ako vas napadnu neprijatelji od kojih Vam u datom trenutku spasa nema (dešava se i to vrlo često kako single player kampanju budete primicali kraju).
Real Pay Ground elementi su dosta raznovrsni ali nema ništa inovativno u njima, stiče se dojam da su razvojni timovi zadovoljni sadašnjosti RPG elementata, te ni po kojoj osnovi ne predviđaju neku značajnu promjenu ovog segmenta igre. Tu je klasični level mod koji se povećava kako budete ubijali protivnike, te prelazili questove. Pored vaše klase (mi smo izabrali Warlock) imate i subclass-e koja ima 28 podkategorija, koje možete unaprijediti.
Isklišeizirani RPG elementi nude tri vrste oružja: primary wepons (glavna oružja), special wepons (oružja koja koristite protivznatno jačih neprijatelja ili grupe istih koja vas brojčano nadjača), te heavy wepons (oružje koja su najkorisnija protiv raznih Bossova prilikom završetka određene misije). Naravno odbrambeni sistem vašeg The Guardiana je od velikog značaja. Najkorisniji adut bit će vaša kaciga popularno nazvana Helmet, koja bez sumnje, kako igru budete prelazili će davati značajnu prednost u odnosu na neprijatelje. Tu su još popularni Scalpel Wing zaštitnik rukavica, čizama, te i kompletnog The Guardianovog tijela (popularno nazvan kožni kombinezon, kojih imate u raznoraznim varijacijama).
“Za one koji ne zaju, glas minijaturnog lebdećeg robota Ghost daje ni manje ni više nego dobro poznati glumac Game of Throns serije Peter Dinklage koji je bez sumnje, pun pogodak za još jedan odličan potezni marketing Acitvisiona“.
Svaki The Guardian ima svoje specijalne moći ili jedan vid k'nock outa najblaže rečeno. Kada vam prilikom okršaja prsa o prsa nestane metaka, pritiskom na tipku RB-XOne, R1-PS4, vaš će The Guardian ispaliti super moći iz dlana u neprijatelja kojeg ćete na trenutak onesposobiti, ali kako se igra bude razvijala svojim daljnim tokom, ova vrsta moći će vam biti od sekundarnog značaja, tako da ćete je više koristiti na početku nego li na kraju igre. Za “neautentičnost“ Destiniya, “zaslužan“ je isljučivo Bungie. Ovo je jednostavno igra satkana od nekoliko hitova te sublimirana u jednu cijelinu. Mješavina Borderlandsa (isključivo zbog veličine mapa, te SUPER CHARGED-a), Mass Efecta (isključivo zbog Towera), Resistancea (isključivo radi krakatih neprijatelja te futurističkih metaka upućenih ka vama), te Titanfalla (radi famoznog skoka tj. dvoskoka, te samim pristupom brze igre). Sve je ove elemente Bungie spakovao u jednu cijelinu te nam prezentovao Destiny proizvod. Exotic, Rare, te Legendary su tri kategorije najjačih The Guardiana u Destiniy-u. Oni će biti označeni posebnim bojama, Rare plavom, Legendary ljubičastom, te Exotic zlatnom bojom. Oni će doslovno biti “mali Bogovi“ na mapi kojima nećete moći tako lako oduzeti život. Da bi postigli ova tri legendarna statusa, morati ćete doći do 29 levela, odigrati sve misije i pod strike misije, te u curucible arena modu preći sve misije kako bi doslovice dobili status trenutne legende, zašto trenutne, pa iz prostog razloga što Bungie najavljuje još more DLC sadržaja za ovu igru (bitno je ostati pribran).
Sve epske pobjede ne bi došle do izražaja da se Bungie nije pobrinuo za sjajnu muzičku podlogu u Destiny koja jednostavno ostavlja bez daha, te ju je moramo pohvaliti. Za prekrasni muzički aranžman u igri je zaslužan muzički kompozitor i stvaralac Martin O 'Donnell, koji već jednu deceniju radi za Bungie, te je ostavio neizbrisiv trag u muzičkom stvaralaštvu za Halo serijal.
Destiny je igra koja Vam se možda neće svidjeti na prvu, ali budite sigurni da ćete je zavoljeni vremenom. Izmjena dana i noći, prekrasno prostranstvo svemira iznad vas, megalomanske letjelice, futurisičko okruženje, sve to izgleda spektakularno i svijetski. Detalji estetike su dali primaran značaj Destiny okruženja, te su samim tim i najviše zaslužni za najljepšu igru 2014. godine a možda i ikada u jednoj RPG, MMO, FPS, igri.