GG podrum:  Eksperiment Arkham Orgins se isplatio

GG podrum: Eksperiment Arkham Orgins se isplatio

Uvod

Po treći put, serijal Batman - Arkham nas je uspio iznenaditi pozitivno. I ako ovaj nastavak ne donosi neku znatno veću promjenu u odnosu na prethodni nastavak Arkham City, svjedoci smo jednog urbanog retro junaka koji se polako diže prema brdovitoj zoni uspijeha. Igra koja još od Arkham Asyluma biva naprednija, i iznova sve inovativnija, koja ne može ni ne smije razočarati, generalno igraće platforme su dobile još jednu izuzetno kvalitetnu igru sjajnog Warner Bros Studia na čijem čelu glavni redatelj Arkham Orginsa, Eric Holmes odlično obavlja svoj posao već pune 4 godine. No fokusirajmo se sad na glavnu priču igre Batman : Arkham Orgins.

Priča

Warner Bros. Games Montreal nas ovaj put vraća na početak Batmanove priče, te se fokusira na viteza tame ( Batmana ) kao nečeg nestvarnog, nečega što je još uvijek mit, nešto što još uvijek ne postoji.

Na samom početku igre Batman iz svoje rezidencije, sa svojom letjelicom kreće prema zatvoru Blackcage u kojem se dešava pobuna zatvorenika, te nastane opći haos, gdje pripadnici sigurnosnih snaga bivaju paralizovani od zatvorenika koji veliki dio zatvora uspijevaju osvojiti, te probiti policijisku žandarmeriju koja ih je pokušala zaustaviti.

Naravno Batman u svom stilu junaka koji uzima star u svoje ruke, odmah fokusiran na srž problema, saznaje da je za pobunu u zatvoru odgovoran ozloglašeni kriminalac i njegov bivši prijatelj iz djetinstva Roman Sions – poznat pod pseudonimom Black Mask. Dok kreće u potragu za njim, Batman ubrzo saznaje da je Black Mask kao nagradu stavio 50.000.000 $ za egzekuciju Batmana, te je samim tim vitez tame morao da se suoči sa svim drugim opasnim kriminalcima koji su ga željeli eliminisati radi basnoslovne cifre, koja je mamila sve kriminogene ljude u Gotham Cityu da izvrše atentan na dobročinitelja istoimenog grada.

U daljoj potrazi za Black Maskom, Batman pronalazi tanker, u kojem se nalazi još jedan ozloglašeni kirminalac Mr. Penguin, za kojeg smatra da je umiješan u zločinačku organizaciju koju vodi Black Mask. U ubijeđenju da zna lokaciju Blak Maska u Gotham Cityu, Batman kreće na Mr. Penguina kako bi izvukao što više detalja o glavnom operativcu alfe i omege kriminala u istoimenom gradu. Nakon kratke borbe sa Deathstrokeom u kojem opasni nindža izvuče deblji kraj (Deathstroke), Batman konačno dolazi do Mr. Penguina, te prijeteći smrću, pokušava saznati lokaciju Black Maska. Mr. Penguin mu tada kaže da je Black Mask mrtav te da se njegovo tijelo nalazi u Lacey Towersu (Lacey tornjevima). Batman odmah nakon toga odlazi u Lacey Towers te zatiče tri beživotna tijela. Nakon analiziranja i forenzičkog istraživanja, Batman ubrzo shvata da je Black Mask živ, te da je za ova tri ubistva umiješan novi kriminalac, paranoidnog šizofrenog poremećaja, poznat pod imenom Joker – egzekutor bez grizodužja.

Gameplay

Gotham City u Arkham Orginsu ne odudara inovativnim sadržajima u odnosu na prethodni nastavak Arkhram City. Atmosfera je i dalje mračna, sve je slično, osim nekoliko novina po pitanju samoga prostranstva grada, koji se sada dijeli na dva velika dijela. Veliki most spaja sjever i jug Gotham Citya, koji je nešto veći za razliku od prošlog dijela.

Gameplay mehanika gotovo i da nema novina, iz razloga što su developeri Warner Bros Studia odradili dobro svoj posao u prethodnom nastavku. Jednostavno sve je na svome mijestu, te je jako lako upravljati glavnim protagonistom, bilo da se radi o bliskoj borbi sa protivnicima, penjanju po zgradama, letenju, ili forenzičkom nalazu koji je jako detaljno i zanimljivo urađen. Popularno šaketanje koje je Batmanovo najjače oružije i ovoga će puta biti najjači Batmanov adut, uz samo nekoliko minuta provedenih uz Arkham Orgins, vrlo brzo ćete shvatiti da je bliska broba i dalje ostala ona dobra stara nepromjenjena virtuozna stvar, sa dobro poznatim Batmanovim punch udarcem koji ne oprašta. Naravno tu su i ostali Batmanovi gadgeti koji mu pomažu pri borbi sa više neprijatelja u isto vrijeme, kada Batmana napadaju sa svih strana, ili u slučaju fizički jačeg protivnika (npr. Bane ili Firefly), kojeg Batman ne bih mogao savladati bez svojih sićušnih ali dobro efikasnih pomagala. To se prije svega odnosi na dimne bombe, eksplozivni gel, eksplozivne mine, konopac za penjanje i sve ono sa čim su igrači odavno upoznati kroz sami početak Arkham serijala.

Inovativnost gameplay mehanike se odlikuje u forenzičkim nalazima riješavanja misterioznih ubistava. „Detective Vision“ je mod kojem Batmanu omogućava da skenirajući mjesto zločina,  Detective Vision pomoću svojih senzora iz prvog lica označava tačke interesa, na način da kroz hologram prikazuje scenarija zločina koje su se dogodili. Zatim slijedi „Batcave“ mod koji pomoću Batcomputera dopušta igraču da virtuelno pogleda istorijat nekoga od negativaca kroz vremeplov, da ima jasnu viziju kojim koracima ići naprijed.

„Experience points“ je takođe jedan od inovativnih modova, gdje kroz razne borbe sakupljate bodove te unapređujete poteze Batmana, te i samim tim jačate njegove sposobnosti i gadgete koji bivaju sve bolji te efikasniji na način da protivniku nanesu veću štetu. Protivnicu su inteligentniji te im je AL na visokoj razini (naročito ako igrate na Hard modeu, koji ja jako zahtjevan i traži maksimalnu koncentraciju i strpljivost kod igrača). Neprijatelji su sada puno više nauružaniji, te im je pored hladnog oružja (olovnih cijevi, noževa, štitova, mačeva),  i vatreni arsenal znatno ubojiti. „ Matrial Artist“ & „Armored Enforcer“ su dva nova moda koja usavršavaju neprijatelja pri borbi sa našim junakom Batmanom. „ Matrial-Artist“ je mod koji daje sposobnost blokiranja, izbjegavanja, i izmicanja Batmanovih udaraca upućenih ka neprijatelju.„ Armored Enforcer „ mod je mod gdje je neprijatelj u datom trenutku neranjiv te može nanijeti veliku štetu Batmanu pri bliskoj borbi sa njim, iz razloga što posjeduje nadljudsku snagu.

Mapa se dijeli na četri velika dijela, od kojeg su po dva spojena, a djeli ih most koji spaja sve zajedno četri dijela Gotham Citya, tj sve četri strane (istok, zapad, sjever, jug). Inovativnost u mapi se odlikuje i u teleportaciji s jednog djela grada na drugi dio grada, a to činite na način da klikom na jedan od tornjeva na koji želite ići, bivate brzo prebačeni uz pomoć efikasnog Batplaina koji vas kroz filmsku sekvencu (animaciju) dovede vrlo brzo na željenu poziciju.

Što se negativnih junaka tiče, ne trebamo trošiti previše riječi, dijalozi ovih psiho-šizofrenih slučajeva su izuzetno kvalitetno urađeni, do te mjere da ćete se u jednom trenutku dobro ismijati, a s druge strane pomisliti da li je uopće pametno da ja igram ovu igru sa ovako brutalno ludim likovima koji svojim postupcima i ponašanjima idu iz krajnosti u krajnost. Alfred, Black Mask, Shiva, Firefly, Deathstroke, Killer Croc, Waller, Mad Hatter, su jedni od mnogobrojinh novih likova koji se pojavljuju po prvi puta u Batman Arkham serijalu. Ukoliko želite da saznate nešto više o njihovoj prošlosti, to možete učini na način da u glavnom meniu kliknete na željenog protagnositu, gdje je u nekoliko rečenica kroz biografije predstavljen vaš željeni junak kojeg želite detaljnije analizirati.

Kraj

Nema sumnje da se nismo zabavili uz Arkham Orgins, možda ostaje žal što cijelokupni dojam ostaje pomalo mrtvački, iz razloga što je atmosfera samoće i više nego dominanta. Naravno znamo da se radi o vitezu tame, i da on djeluje iz sjene, ali možda je developer trebao više poraditi na tome da Gotham City izgleda bogatije u smislu populacije ljudi, gdje bi igra dobila na većoj inovativnosti i samim tim atmosfera bi dobila značajniju ulogu. Ovako djeluje da se Batman i nema od koga sakriti, jer je natalitet ljudi jako siromašan. Ono što je pozitivno je to da neprijatelja ima malo, ali su dobro raspoređeni, što opet dolazi do nekog dinamičnog izražaja da se ipak isplati odigrati Arkham Orgins naslov, za koji sasvim sigurno možemo reći da je produžena verzija Arkham Citya, predstavljena kao nova igra Arkham serijala. Sadašnja generacija konzola je dobila odlične tri igre Arkham serijala, sa nestrpljenjem čekamo Arkham verziju sljedećih generacija, koji će sasvim sigurno biti jedno potpuno novo iskustvo za gamere svih svjetonadzora, jel Batman je već odavno prestao biti samo obični junak iz stripa, on je simbol slobode, mira, i svih junaka svakodnevnice koji nas okružuju.