GG podrum: FIFA 15 recenzija

GG podrum: FIFA 15 recenzija

Sada konačno možemo reći kako je EA kroz tromjesečnu kampanju ostvario zacrtani cilj novog FIFA 15 naslova, gdje je Eletronic Artsova kampanja imala takav primarni fokus, da hiperprodukcijom niza informacija koje su slali u eter, bilo one tekstulane ili video zapisane, dadnu jednu novu dozu igranja nove FIFA-e 15, o kakvoj smo maštali svih ovih godina.

Za famoznu grafički dotjeranu FIFU 15, zaslužan je Ignite Engine koji radi maksimalno dobro svoj posao. U ovoj igri sve je naprosto fantastično, bilo da se radi o igračima, navijačima, linijiskog ili glavnog sudije, postavke taktike, i tome slično. Fotorealizam, driblinzi, pasovi, slimuliranje, emocije igrača, sve je to satkano u jednu cijelinu gdje se može konstatovati da se radi o još jedoj ozbiljnoj simulaciji nogometa kakvu samo EA može napraviti.

Što se licenciranja liga tiče, EA Canada se može pohvaliti sa novih triju (od 35 liga) 100%-tnim lincencama svih segmenata koja jedna ozbilja igra treba da posjeduje. Nove lige su: Super Lig (turski šampionat), Seria A (brazilski šampionat- važi samo za Ultimate Team), te Barclays Premier leauge (engleski šampionat). Naravno EA se pobrinuo da licence ne budu vezane samo za orginalne nazive timova, orginalnih dresova, te stvarna imena igrača. Sada možete uživati i u licenciranim stadionima (kojih ima 41.), navijačkim pjesmama koji su snimljeni i prebačeni direktno sa navijačkih tribina u igru. Pošto fudbalski klub Liverpool ima najautentičnije navijače, njih možemo uzeti za primjer kako to najbolje funkcioniše.

Pored licenciranog Anfielda, nakon ulaska igrača na teren, čut će se njihova dobra stara svima poznata himna ''You'll never walk alone“ gdje navijači gromoglasno kao jedan daju iznimnu podršku svojim pulenima. Naravno ne treba zaboraviti ni  navijačke tifoze Dortumnda, koji svojim navijačkim koreografijama i transparentima daju sliku najljepšeg prizora u najnovijem FIFA nastavku. Da stvar bude potpuno identična, EA se pobrinuo i za čuveni dvojac komentatora sa Sky Sport UK kanala, Martina Tylora & Alan Smitha, kako bi u potpunosti prenijeli realnu sliku stanja Barclays Premier leauge, najneizvjesnije lige na svijetu. Inače za one koji ne znaju, popularni spomenuti tandem (Martin Tylor, Alan Smith), su jedni od najcjenjenih i  najkompetentnijih novinarskih gromada Velike Britanije, gdje im je nogomet tako reći uža specijalnost. Za Luisa Suareza igra još nije dostupa, te ukoliko uzmete tim Barcelonu u team manageru će vam pisati da je igrač suspendovan na četiri mjeseca iz nama svima dobro poznatih razloga.

Sa preko 16.000 registrovanih igrača, više od 600 klubova na jednom mjestu, 35 licenciranih liga, 41 stadion, te 47 internacionalnih selekcije, daje za pravo da kažemo da je ovo jedna od najrasprostranjenih (barem kada je izbor klubova u pitanju) FIFA naslova od njenog postojanja.

Gameplay igraće mehanike satkan je od niza animacija koje su ovaj put ubačene u samu igru. Dok se meč odvija na terenu, režiser prenosa će često zumirati igrača koji je u tom trenutku u centu pažnje, bilo da se radi o dobrom šutu prema golu, bilo da izvodite aut, ili prosto da ste faulirali protivničkog igrača, sve oči će biti fokusirane na vas. Emocije igrača su najrelanije do sada te su i one prisutne u FIFA 15 naslovu. Bolna grimasa na licu nakon grubog faula će dati jasno do znanja da se radi o teškoj povredi vašeg ili protivničkog igrača, odbrana golama u trenutncima dok je rezultat u egalu će također biti od krucijalnog značaja. Iz minute u minutu će njegovo samopuzdanje rasti, te će se njegove emocije nakon fantastičnih odbrana moći lako uočiti. Gol u sudijskoj nadoknadi će izazvati toliku erupciju oduševljenja, da će se naprosto cijela tribina zajedno sa kamermanom koji prenosi utakmicu početi tresti, imat ćete osjećaj da se radi o stvarnom prenosu utakmice.

Al inteligencija je možemo reći doživjela neke promjene. Igra je znatno brža u odnosu na prošlogodišnji serijal (savjetujemo da igru igrate na manju brzinu), te su pojedini igrači poput: Robbena, Ronalda, Messia, Balea, za naš ukus možda ne toliko nerealno brzi, koliko se znatno manje umaraju u odnosu na ostale igrače, što vam opet daje značajnu prednost ukoliko uzmete neki od ovih timova u kojima igraju ova velika četvroka. Guranje igrača u šesnaestercu prilikom izvođenja kornera je dosta dobro urađeno. Sva ta dinamika, naboj kod igrača daju jednu novu fluidniju dimenziju. Sudaranje dvaju igrača istog tima je također moguć, te je česta pojava ukoliko nasumično i nekonstrolisano uključite dva igrača za kratko vrijeme, gdje se igrači pogube te vrlo lako izgube radijus kretanja i prilikom vraćanja na svoje pozicije često dođe do sudara sa svojim saigračem. Ukoliko želite da osjetite pravo “čistokrvno“ iskustvo FIFA 15 naslova, Legendary mod je opcija za vas. Protivnik će biti kompaktniji, šutevi sa svih distanci će biti ubojiti, precizni, te će vaš suparnik iskoristiti svaku vašu i najmanju grešku ne bili ugrozili vaš gol. Ono što se da primjetiti u gameplay mehanici je svakako i lagano davanje golova. O kojoj god težini da se radi, ukoliko imate u vašim redovima stabilne igrače poput Diega Coste, Zlatana Ibarhimovića, Kuno Aguera, Roberta Lewandowskog, naprosto će svaki jak precizan šut po golu biti pogodak. Čini se da EA ovaj put želi FIFA 15 serijal učini više zabavnim nego li teškim, iako se mora priznati da je novi FIFA 15 naslov daleko od lagane simulacije fudbala.

Kada je riječ o drugim opcijama, modovima, online sadržajima FIFA 15 naslova, možemo konstatovati da i nema nekih promjena niti naznaka da bi se to moglo izmjeniti. Carrier mod bilo timskog, managerskog, ili individualnog karaktera je naprosto postao standard u ovoj igri, te se EA trudi samo usavršiti svoje opcije kroz reinkarnacije sadržaja istoimenih modova.

Ultimate Team mod je nešto što je svakako i najzanimljivije od developera EA Canada  na FIFA 15. U ovom inovativnom sadržaju online komponente, vodite tim u kojem kupujete igrače na osnovu virtuelnog novca kojeg možete zaraditi igrajući utakmice protiv ostalih igrača. Igru počinjete u četvrtoj diviziji, te je cilj igre dospijeti do divizije jedan gdje se natječu najbolje ekipe svijeta. Da bi to uspijeli morate od zarađenog novca kupovati nove igrače kako bi vaš tim bio kvalitetniji. Ukoliko kupite dva, tri igrača iz iste ekipe, ili reprezentacije, vaš tandem će bit ubojiti te će međusobno bolje sarađivati. To možete najbolje primijetiti na zelenim (idealnim)  putanjama usmjerenim prema nekim od tandema igrača, bilo da se radi o stoperu, veznom redu, napadu i tome slično. Također u Ultimate Team modu je ubačen i Loan Player mod pomoću kojeg možete dovesti nekog od pojačanja na posudbu u vaš tim (nešto poput soocermanager igre na webu). Loan Player mod može biti od velikog značaja ako se uzme u obzir da vam “život“ (pozicija na tabeli) zavisi od toga. Player predictions, transfer predictions, team predictions, je sve ono što ovaj tim čini neizvjesnim dok budete praktikovali Ultimate Team.

Naravno ne treba pretjerivati te kazati kako je ovo najbolja igra na svijetu, ali daleko da zbog toga što nije najbolja na svijetu je treba kritikovati. FIFA 15 je jedna ozbiljna simulacija nogometa koja nudi mnoštvo inovativnih sadržaja sa kojima moramo biti zadovoljni, ali svakako treba uzeti u obzir da je ovo simulacija koja uvijek ima prostor za napredak. Kažite nam i Vi dragi čitatelji šta mislite o novom FIFA 15 naslovu, da li Vam se svidio, te da li će i ove godine EA biti novi star vladar najvažnije sporedne stvari na svijetu ?