GG podrum: Middle Earth: Shadow of Mordor: The Dark Ranger is coming

Monolith Productions  & Behaviour Interactive studio  su nam prezentovali jedan zaista zanimljiv ARPG naslov, baziran na poluotvorenom svijetu u kojem vlada nemilosrdni zakon jačega. Ovo je jedna od onih igara koja je ispunila svoje očekivanje po svim osnovama, kako u open worldu, igraćoj mehanici, bliskoj borbi, tako i u questovima, zagonetkama, a i što je najvažnije i u priči koja je donekle isprepletena do samog kraja. I ako su mnogi smatrali (kako kritičari, tako i gaming populacija) da je ovaj američko-kanadski studio mogao malo više poraditi na samom kontekstu priče, to ne umanjuje značaj ove igre, te da ne bi bili sitničavi reći ćemo da je priča dobila prolaznu ocjenu.

Radnja igra je smještena između događaja dvaju trilogija Hobbit & Lord of the Rings serijala, smještenoj u Middle-earthu(međusvijetu) teritoriji Mordor, gdje naš glavni junak Talion zajedno sa svojim roditeljima biva pogubljen od strane Orkova (njegovih glavnih neprijatelja). Ubrzo nakon nemilog događaja, Talion nekom čudnom moći imaginacije, shvati da ima sposobnost oživljavanja nakon svake prethodne smrti, te se u isto vrijeme on nalazi u dva paralelna svijeta, poslije smrti kao duh, te nakon oživljavanja kao živo biće. Naš glavni junak (ranger) kreće u osvetinički pohod na odgovorne ljude, koji stoje iza ubistva njegovih roditelja. Priča igre se dodatno zakomplikuje kada naš Talion sazna da su njegova supruga Loreth i sin Dirhale zarobljeni od strane Elf Lorda Celebrimbora  smještenog u Black Hand rezidenciji, gdje naš egzekutor bez grizodožja biva opsjednut ambivalencijom dvaju problema koje su ga snašli, te kroz cijelu priču Talion se neće moći odlučiti koji problem staviti kao prioritet.

Cijelokupni questovi single player kampanje daju poprilično zrelu dozu ozbiljnosti dvaju developera (Monolith Productions, Behavior Interactive), gdje su se zaista potrudili da uživamo u 30h (tridesetosatnom) igranja-nju istoimenog naslova. Ono što ostavlja na neki način mrlju na ovu igru je repetetivnost samog middle-earha (otvorenog svijeta), te Orkova (vaših neprijatelja) koji nemaju adekvatnu inovativnost  barem kada je njihova bliska borba u pitanju, te sama vizualizacija likova izgleda identično ili slično. Možete nastradati od raznih samostrijela, mačeva, polu mačeva, mačeta, sablji i tako dalje, ali u Vama ne budi adrenalin visokog naboja.

Igra je najviše cijenjena zbog Nemesis sistema mehanike. To je sistem koji je uspostavljen na način da hijerahiski mjenja piramidalni sistem vodstva jednog klana, vojske Orkova. Obični guardian koji vas prilikom napada ubije na terenu, automatski postaje vođa klana. Vijesti se šire na druge klanove, te ubrzo nakon saznanja da ste poraženi od strane običnog smrtnika (ratnika koji nema reputaciju), vas automatski svrstaju u niži rang sa dosta manjim kredibilitetom i autoritetom nego ste ga imalo dok nista bili ubijeni. Naravno ovaj Nemesis sistem, ne samo da pamti Orka koji vas je ubio, te ga sam postavi na čelu određenog plemena, on mu i daje posebne moći te je kao ratnik znatno unaprijeđeni, te kada se ponovo nađete s sa njim lice u lice na teretnu, biti će ga znatno teže poraziti. S toga dobro pripazite koliko puta ginete na Mordor polju. Što više puta umrete, striktni Orkovi koji su vas ubili će biti teže savladati. Nemesis sistem ima tkz. uhodani feedback (kružni tok informacije), kada ciljani Ork koji vas je porazio bude skinut s trona (ubijen), na čelo se postavlja novi, hijerarhijiski Ork ispod njega (nešto poput podpredsjednika u našim “obećavajućim demokratskim strankama“). Još jedna zanimljiva činjenica leži u dvaju vrstama borbi, gdje se možete razviti kao Ranger ili Wraithast warrior. Ranger warior pored direktne borbe, može i indirektno učestvoati u borbu dvaju vojska. Kako se hijerahijiski mjenja strukutra vladavine Orkova prilikom vaše pogibije, tako se šire krugovi i nove piramidalne strukture, gdje će većina tih vladara biti izazvani na dvoboj sa drugim vođama. Ukoliko se nađete u pravo vrijeme na pravom mjestu, vaša reputacija može biti ponovo vraćena na način da kroz voaerizam (posmatranje sa strane), iskoristite slabosti obje vojske, da prilikom kraja borbe gdje će obe strane oslabiti, vi uletjeti te iskoristiti datu situaciju savladavši obe frakcije i na taj način vratiti vaš kredibilitet stečen kroz krv, znoj, suze. Vještim dijalozima možete pregovarati sa drugim plemenima, vojskama, čudnovativnim presretračima, te pronalaženju zajedničkog interesa možete ući u pakt sa njima, a sve u cilju lakših ostvarivanja Talionovih zacrtanih ciljeva.

Gameplay mehanika ove igre je značajno zadovoljavajuća, barem kada je ovaj krucijalni segment u pitanju, poprilično smo skeptici kada se loš orginalni sistem borbe kroz nametanje volje mainstream jakih produkcija prodaje kao nešto što je kvalitetno, što obilježava novi, “bolji sistem konceptualnog igranja.“ Američko-kanadski studio se odlučio kopirati na njihov Shadow of Mordor: Middle Earth naslov Ubisoftovou i Rockstedyevu gameplay mehaniku bliske borbe. Borba mačevanja i penjanja je zaista odlično skenirana, te jako podjeća na protagoniste svih Assassinovih junaka (bilo da se radi o Ezio Auditoreu, Altariu, Conoru, ili nekom drugom). Kada Talian koristi fizičku snagu na Orkove (bilo pesnice, oklopne štitove na nogama, laktovima, ramenima), igra strahovito podjeća na Arkhamove serijale Viteza Tame, Batmana.

Za kraj moramo dodati i to, da ovu igru morate  odigrati pod svaku cijenu jer je definitivno igra mjeseca oktobra. Ovogodišnje miholjsko ljeto u desetom mjesecu 2014. godine ima novi hit, a to je definitnivno Shadow of Mordor: Middle Earth.