Da li je Fox engine učinio dobro ili loše za Konami ?
Komanijev PRO EVOLUTION SOOCER je uvijek važio za glavnog konkurenta EA-ove nogometne simulacije FIFA. Godinama je PES uspiješno izlazio na kraj sa svojim glavnim konkurentom, ali ipak nije uspio imati jednu kvalitetnu dozu autentičnosti, više je bio poznat po manama nego vrlinama. Slijedi kratak osvrt na novi, i ne baš tako sjajan Konamijev PRO EVOLUTION SOOCER 14.
Uvod
Konami je bio i ostao zaštitni znak PES-a. Na samom početku igre, gotovo da nema nekih značajnih promjena. Dok pišemo ovu recenziju, KONAMI je objavio informaciju kako će već danas na svojim oficijelim stranicama staviti besplatan patch (Data Pach 2) za download koji poboljšava lica animiranih igrača, poboljšava tehniku igraće mehanike, te novi team system koji omogućava online igranje 11 vs 11 igrača. Sve su ovo stvari sa kojim se KONAMI bakće već nekoliko godina, prava se formula ne može tako lako naći da bi se skinula sa trona jedna ozbiljna simulacija fudbala kakva je FIFA.
No ruku na srce KONAMI se trudi da iz godine u godinu poboljša svoju simulaciju kako najbolje zna i umije. No ovaj put trebamo se svi složiti zajedno da je repetetivnosti PES-a ono što ga najviše baca u očaj.
Menu & Gameplay – (online, offline)
PES baš i volimo zbog toga što odstupa od svoga najvećeg konkurenta FIFE. Japanci su nas uvijerili da znaju oni to dobro, solidno odraditi, i za svaki novi identični PES, napraviti neku novu inovativnost u njemu. PES 14 je do sada doživio najviše promjena. Prije svega se to odnosi na novi grafički engine FOX Engine koji će krasiti i nove generacije novog PES-15. Odmah na početku se može uočiti razlika između animacija lica ovogodišneg i prošlogodišnjeg nastavka. Lica su identična i grafički fotorealitična svih poznatijih fudbalera koji igraju u velikim klubovima kao što su: Bayern, Barcelona, Real Madrid, Juventus, Inter, Man. Utd. itd. Možemo slobodno reći da je ovo najljepše grafički dotjerana igra koju nam je KONAMI priredio.
Što se tiče licenciranja igrača i klubova, ponovo je PES pao u očima svih nas, kako kod kritičara tako i kod običnih smrtnika. Masa igrača, klubova i reprezentacija, a naročito onih klubova i reprezentacija iz Azije, Afrike su nelicencirana, te igrači imaju ponovo čudna imena i prezimena. Na tome se KONAMI mora ugledati na EA jer ti ljudi zaista rade pravi posao kada su te stvari u pitanju, ali i mnoge druge mimo napomenutih.
Sam menu igre nas i nije impresionirao. Riječ je o prejednostavnom i pomalo amaterskom meniju, ruku na srce važi za jedan od najlošijih menu-a u posljednjih nekoliko godina. Učitavanje igre je solidno urađeno. Ne treba puno čekati da se iz jednog menu-a pređe u drugi menu. Naročito je to okarakterisano u Master Leauge-i.
Stadiona je jako malo, svega dvadeset i naše je mišljenje da je KONAMI trebao puno više poraditi na tome kako bi igra dobila što više na raznovrsnosti.
Gameplay mehanika je ono što je ostavilo najviše traga na novom PES 14. No krenimo redosljedom od toga koje su mane a koje su vrline novog PES-a.
Framerateovi su ovog puta učinili jako puno lošijih stvari po pitanju novog PES 14. Gotovo da nema nijedne svijetle tačake u igraćoj mehanici koja bi barem na nekoliko minuta zadržala fps sličice bez nekih naglih trzavica i pomalo amaterskih učitavanja.
Uvod u fudbalsku utakmicu tj. animacije su dosta spore te se da naglasiti kako je možda i novi FOX Engine ipak prejak za ovdašnju generaciju konzola, koja ne može pratiti svu tu razolikost animacija i gameplaya u 30 fps-a u sekundi. Na PC-u uz malo jači procesor (i5, i7) sve ove animacije od uvoda u meč, do animacija u samoj igri, od izmjena, prekida utakmica zbog faulova, auta, kornera i mnogo čega drugoga izgleda poprilično brže jel igra nije ograničena na famoznih 30 fps sličica u sekundi, nego je povećana za 60 fps-a i to sve djeluje nekako bolje i brže na PC-u i, ako sa zadrškom moramo reći kako je i ovo relevantno s obzirom da se nekada dešava da slika trza i na ovim jakim mašinama.
Gameplay je dosad najsporiji i najrealniji u odnosi na sve PES-ove. Tu KONAMI moramo pohvaliti jel je igru u tom segmentu približio realnosti. Što se novina tiče u samoj igri, kontakt igrača i guranje u duelima će biti znatno naglašeniji i realniji. Za jednu ničiji loptu koja će ići u protivnički šenaesterac jasno će biti naglašeno naguravanje protivničkog igrača sa napadačem koji će se pokušati dokopati lopte ne bi li zabio pogodak za svoj tim. Taktičke varijante su druga inovativnost koja je dobro realizovana. U game planu uz pomoćnu opciju combination plan imate mogućnost da u tri varijante pored vaše navedene formacije, omogućite uigranu akciju gdje će igrači pomno pratit vaše poteze i vaša dodavanja, ali u skladu sa tom akcijom kako bi kompaktnost i kombinatorika igre bila identična onoj zadanoj u game combination planu.
Igrači na terenu više ne hodaju kao muhe bez glava, uz novi i poboljšani A.l sistem iskoristit će svaku šansu zabijanja gola, trčati u prazan prostor, dodati pasove u pored vaše šuplje odbrane, nadigrati vaš vezni red ukoliko budete statični. Sve su ovo stvari koje ćete odmah primjetiti kada budete uključili novi PES 14.
Golmani nisu toliko poboljšani u odnosu na prošlogodišnja izdanja PES-a. Rekli bi smo da su prosječno solidna tačka u PES-u, koji vas više mogu razočarati a rijetko kada obradovati svojim virtuoznim odbranama. I slobodni udarci su doživjeli neku vrstu novine da se tako izrazimo. To se prije svega odnosi na isprekidane crtice u obliku strelice, koje se mogu pomjerati s lijeva na desno i omogućavati nam da loptu udarimo sa više ili manje efeja. To je ista ona strelica koja je nekada krasila nogometnu simulaciju FIFA 98 ( fanovi ovoga serijala će znati o čemu je riječ ).
Online sekvenca je ista kao i u ranijim nastavcima PES-a. Kada se konektujete na internet imate dvije opcije, možete igrati prijateljske susrete ili Master Leauge online, gdje opet zbog lošijih servera i slabe komunikacije za ostalim regijama server konekcija jednostavno pukne te morate jako dugo čekati na ponovono ulaženje u meč.
Nešto za kraj
Nema sumnje da je KONAMI htio opravdati očekivanja zbog nekih lošijih stvari u gameplayu koji je pratio ovaj serijal godinama. Ta repetetivnost i monotonija ga je godinama usporavala da se pretvori u ozbiljan serijal. Vjerujemo kako je novi grafički pokretač FOX Engine, uvertira da će se stvari poboljšati i okončati na bolji način po PES i KONAMI. PES 14 nećemo igrati na novim generacijama konzola Xbox One-u & PS4 –ci ove godine, gdje ostaje žal za tim. Ali isto tako se unaprijed radujemo sljedećoj godini gdje ćemo dati još jednu šansu KONAMI-u i gdje smo sasvim sigurni, da će PES 15 biti nešto što smo godinama čekali od KONAMI-a.