Adis “Billain“ Kutkut jedan je od rijetkih bosanskohercegovačkih umjetnika koji su svojim talentom, radom i apsolutnom predanošću u ono što vole, uspijeli postići fantastične rezultate svjetskog renomea u ovom slučaju elektronske muzike, ali i uspijeh u poljima gaming industrije(Music producer Sound designerDJ), gdje je pored mnogih stvari koje radi i dio srbijanskog projekta Scorn, gdje je od početka istog zadužen na radu sound produkcije ove dugo očekivane nadolazeće igre, iza koje stoji popularni Ebb Software.
Popularni Billain oduševio nas je svojom skromnošću i srdačnošću koju je imao prema redakciji gameground.ba portala, gdje mu je bilo zadovoljstvo odgovarati na naša pitanja. Evo šta je kazao za isti:
O čemu zapravo govori film “Fugitive“?
Od stvari koje mogu trenutno da otkrijem;
Film govori o opstanku, u jednom sasvim mogucem realnom scenariju buducnosti. Nije da sam pesimistican kada prikazujem haoticnost i prljavost megagradova kao da pokusavam da opisem jedan slobodan pad buduce civilizacije kako kod vani tako i kod nas. Upravo tu prikazujem jednu vrstu optimizma koja nam nije strana. Neki vid nade i svjetla. Nesto ljudsko sto je i dalje prisutno, kako zvukom tako i tim ljudskim ponasanjem u ovom prvom traileru. Pritom smo usli u polje kvantne fizike, konflikta vremena prostora i memorija. Film govori sta se desava kada se tehnologija stopi do te mjere da se granice gube pred nasim ocima, a prikazujemo ih kao jednu sasvim normalnu pojavu, multilingualnu, multihaoticnu, multihumanu a opet bez trunke tragova istih u isto vrijeme. Dosta toga je otvoreno intepretaciji. Zapravo kad pogledate prvi trailer, poenta je da ne znate puno, ko je to, gdje je radnja i gdje ide ovaj voz. Cujete muziku koja emituje taj realm meditacije u mjestu koje se bukvalno raspada. To je u svakom smislu opstanak.
Znas sta je najbolje? Mi bukvalno nismo nista pokazali sta smo uradili, trailer nudi vise pitanja nego odgovora, a to je bitna odluka. Uspjesan trailer treba da ostavi prostora za interpetaciju, ali isto tako i sadrzajno. To je najbolje od svega, sto pravo iznenadjenje tek treba da se pocne razmotavati. Tek ce te vidjeti sta smo uspjeli sa relativno malim brojem ljudi da uradimo.
Facebook: Fugitive
Instagram: Fugitive
Koliko je ljudi učestovalo u procesu stvaranja ovog kratkometražnog filma i da li postoje ljudi iz našega okruženja sličnih afiniteta, koji su te kontaktirali nakon “Fugitive“ teasera?
Pa mogu ti reci da evo jos malo pa smo dugometrazni film ;). Poceo sam sa jednim kolegom, pa je dosao treci i cetvrti kolega, pa peti i sesti, mislim da nas je sad oko 20 aktivno ili pasivno na filmu u raznim formatima, od 3d modellinga i 3d renderinga, do dizajna i ilustracije. Spojio sam Taiwan, Bosnu, Srbiju, Britaniju, Ameriku prvim projektom. Ne znam sta da kazem osim - srece.
Iz naseg kruga se iznimni ponosim na Marka Gacnika, koji je underrated ilustrator iz Sarajeva, a kojeg ste imali priliku vidjeti iskljucivo kao ilustracije po knjigama Sase Dzine.
Sad mi je takodjer uletio na projekt i kolega Boris Stapic - jos jedan veoma jak ilustrator iz Sarajeva, a ciju cete prijasnju kolaboraciju vidjet pocetkom slijedece godine mimo filma. Full ekipu iz ostatka svijeta tek trebam da vam predstavim, a to je jedan krug ljudi ciji se radovi isticu po svijetu stilom i znanjem od ostatka. Veliki je i pohvalan faktor sto su ti isti ljudi prepoznali kvalitetu price koju sam napisao za film i vjecno sam im zahvalan na saradnji. Nakon trailera, jako me je mnogo ljudi kontaktiralo u zelji doprinosa, bukvalno ne stizem odgovoriti na sve mailove i ovom prilikom se izvinjavam, sad vise ljudi vodi cak profile ali evo imamo sad oficijelni Fugitive FB page i instagram pa nam se tu javljajte!
Mnogi koji te prate upoznati su sa tvojim radom kao muzičkog producenta. Tvoj posljednji album “Nomad's Revenge“, oduševio je tvoje fanove ali poprimio i nove simaptije. Možeš li približiti fanovima gameground.ba portala neke od projekta koji su iza tebe, a tiču se svjetskog renomea kako filmske tako i gaming industrije?
Stvari koje vrijedi izdvojiti je da sam “upao u Hollywood” radeci na dva blockbustera Pacific Rim uprising i Hunter Killer sa Gerardom Butlerom. Tu sam bio na poziciji synth programera s kolegom za Lorne Balfe-a, Svjetskog kompozitora AAA filmova (Mission Impossible, Ghost in the shell, Transformers + igre - Crysis2, Asassins creed , Call of Duty…)
Radio sam muziku za internacionalne reklame za Apple, Adidas, Nike, Gatorade, Verizon, Motorola, NBC, NFL, Audi, Mercedes Benz x Roger Federer, Chrysler, Fiat, Chase bank. Sve to ima neke filmske dimenzije iz razloga sto njihove reklame i setovi su kolosalni za reklame.
Najbolje je sto je to sve islo preporukom, nikakvom shtelom sto kazu raja. Izdao sam na preko 30 izdavackih kuca, Izdvojicu izdavacku kucu kod Skrillexa na OWSLA, gdje sam radio i remix i video sa Koan Sound. Radim projection mapping zvukove sa Danima arhitekture i Hyperbinary koji je osnovao Signal festival - legendarni festival svjetlosnih instalacija u Pragu, muzicki sam otvorio ponovno izgradjenu vijecnicu, ozivio Frenkija na prvom vinilu beatovima. Radio na par albuma za Edu Maajku. Proizveo sam razne stock sounds i sample packove za filmske potrebe na platformama za sound designere koji traze razne futuristicne zvukove kako za igru tako i za film.
Srbijanski developer Ebb Software već nekoliko godina intenzivno radi na Microsoftovoj horor ekskluzivi Scorn, koju je čak i u early access verziji zaigrao i mega popularni PewDiePie koji nije krio zadovoljstvo. Kako teče napredak igre i možeš li nam u kratkim crtama reći svoju ulogu na cijelokupnom projektu?
Pa sta da vam kazem a da me NDA ne ugusi jastukom usred noci hahaha, mogu reci da uzivam u ovom projektu, za svaki dobar i tako opsiran i detaljan projekt treba uloziti dosta vremena. Ono sto se meni posebno svidja je to da je to toliko drugacije, da te uvlaci u svoj svijet, sto time podstice inspiracijom da doprinesem jos vise. Dosta ste me mogli cuti na nekoliko videa trailera i gameplay videa koji su izasli.
Meni je posebno drago to da sam se apsolutno razumio sa kreatorom igre i timom sto je i rezultiralo time da sam relativno brzo poceo raditi. Ja sam postao tu muzicki kompozitor, neko ko kombinuje i mora da proprati jednakim jezikom nepoznatog svijeta koji vidimo u igri, sto je vrlo izazovno - a time i meni draze. Pored toga dobio sam i poziciju sound designera iz razloga sto sam mnogo cudnih zvukova pravio i prije, te sam s tim znanjem i prijedlozima poceo da ucestvujem i u igri.
Pored brojnih talenta koje posjeduješ i na kojima si naporno radio kako bi ih usavršio, u jednom neformalnom razgovoru si kazao kako si imao priliku biti dio gaming firme i kompanije koja radi sa Hideom Kojimom od igre do igračaka te i to da si ulazio u prostorije iste, da li ste razgovarali možda o nekoj budućoj saradnji?
Firma se zove 1000toys, Digital will, Sentinel. Desilo se totalno spontano i prijatelji iz Japana su se vrlo brzo zainteresovali za vise mojih razlicitih skillova. Nasa prva saradnja je bila da im pravim logotipove za postere, pa onda sam pravio cijele postere, i fotografirao igracke koje su stigle na moju adresu. Na kraju sam uradio i video za jednu igracku koja je napravljena za anime Tsutomu Nihei-a, koji je najjaci cyberpunk pisac i manga i anime tvorac iz Japana. Taj anime mozete pogledati na Netflixu zove se BLAME.
Nakon toga i djelimicno tim razlogom sam otputovao u Japan i imao sam sansu doci i upoznati puno ljudi u industriji pa i biti u jednom legendarnom officeu koji je pun 1/1 scale robotskih ruku iz metal gear solid-a (pogodite gdje sam bio). Tako upoznah i par 3d modelera iz Metal gear-a, Odsvirao i svoj set u Womb klubu. Sta da kazem, kako sam upoznao “zdravu kreativnu sredinu” trebao sam sad ici na duze vrijeme al je pandemija promijenila sve to. Al to nije sprijecilo da radim na izradi dva najvaznija logotipa koji se sad nalaze na igrackama Hidea Kojime.
Logotipovi se zovu 1000toys - icons and originals. Na kraju su me iznenadili sa izradom kimono sa logoima koji mi se samo iznenada pojavio na adresi. Buduce saradnje ukljucuju angazmane na filmu, mozda i nastavku filma, dodatnim igricama i dosta toga sto imamo na “eksperimentalnim diskusijama” u smislu sta da zajedno izmislimo a da to nije postojalo na svijetu.
Kakvo je tvoje mišljenje po pitanju gaming scene u Bih, šta je to što nedostaje i što bi moglo popraviti krvnu sliku ove industrije zabave, koja se sada već procjenjuje na nevjerovatnih 130 milijardi američkih dolara?
Gaming scena u BiH je meni dosta nepoznanica, ne zato sto ljudi kontaju jel me interesuje ili ne pa ja ne znam, nego iskreno ja ne znam toliko. To je valjda zbog toga sto platformi nema bas puno a ljudi su rasuti na manje individualne inicijative, a one su direktno vazne po domacu demografiju da rade upravo sto radi i ostatak svijeta ALI na svoj nacin i li neki novi nacin.
Mislim da domacim platformama nedostaje malo jacanje njihovog brenda kao pojave. Ono sto ce ih definitivno izdici iznad ostalih je ono kako se i postave, a to znaci da rade vise s drugim lokalnim ekipama, pa onda logom, bradom i glavom. Logom radi prepoznatljivosti, bradom radi znanja oko gaminga, a bradom radi neke karizmaticnosti. Svi ti elementi u kombinaciji sa stalnim novostima prave od nicega itekako nesto sto ljudi mogu da gledaju, prate i ucestvuju. Znaci sve samo sad malo ozbiljnije “ho-ruk” sto bi raja rekla. Ja mislim da ko god je to uhodao sad ce itekako da ispliva slijedecih par godina ako samo nategne jos jace sve od promocije do identiteta.
Npr. evo moj favorit al vani je onaj AlphaBetaGamer kanal. Znaci lik isprobava igre koje nikad ne bih znao da postoje da nije njegove sposobnosti “pecanja” cudnog, drugacijeg i eksperimentalnijeg. Drugi koji isplivaju je karizmaticnost, kao Dunkey recimo, koji je prvenstveno komicar, al u granicama realnosti i na nekom nivou da zna sta je dobra a sta losa igra. Ima njih jos naravno. Raznovrsnost i originalnost se uvijek nagradjuje.
Da li pored svih obveza koje imaš stigneš odigrati neku igru, bilo da se radi o nekoj indie ili AAA naslovu?
Odigrao sam Control, savrsena igra, Doom eternal isto, Nier Automata isto. Little nightmares 1 i 2, Ruiner. U VR domeni odigrao sam Boneworks, Raw data, malo s ekipom smo tukli moral kombat 10 i 11, i broforce. Vratili se na L4D2.
Na listi su mi Death stranding, Cyberpunk 2077, samo s malo ozbiljnijom grafickom karticom kad nam to dozvoli vrijeme i novac.
Za kraj imaš li nešto poručiti mladim naraštajima koji bi krenuli tvojim putem?
Nemojte apsolutno nikako odustajati od stvari koje zelite ili volite da radite. Sto vise znate, vise ste podlozni ljudima kojima smeta vas uspijeh, i cilj je samo nastaviti i ne obazirati se.
Ono sto zelite je moguce, i svaki cilj je samo neka kolicina koraka koje trebate napraviti da bi se desilo. Put ka svakom cilju nije uvijek lagan niti brz, al razlog i zadovoljstvo realizacije cuci u strpljenju.