L.A. Noire: Vožnja niz ulice Grada anđela

Film noir svoje začetke vuče iz perioda između nastanka Velike depresije koncem 20-tih godina 20. vijeka, dok će svoj zenit doživjeti u praskozorju Drugog svjetskog rata. Ubrzo nakon završetka rata, pak, film noir će nestati u novom, optimističnom dobu koje će predvoditi lagane komedije i mjuzikli. Raspoloženje gledatelja se okrenulo od mračnih priča o ubistvima, nasilju i životu na rubu egzistencije. Ipak, žanru će ostati posvećen nemal broj štovatelja, koji će u svojoj niši nastaviti kultivirati estetiku i ton film noira.

Među tim štovateljima noira kao žanra su se nalazili i članovi Team Bondia, australskog razvojnog tima zaslužnog za jednu od najinovatnijih igara sedme generacije konzola, ili čak jedne od najinovatnijih igara uopće – L.A. Noire. Ako zanemarimo očitu prezentaciju u obliku GTA-ovske igre u otvorenom svijetu sa automobilima, L.A. Noire je ustvari čista detektivska pustolovina čiji je osnovni gameplay loop ustvari rješavanje zagonetki – baš kao što je slučaj i ostalim igrama u žanru.

L.A. Noire možda nije point & click avantura, ali u duhu svakako podsjeća na te igre. Umjesto statičnih podloga i prostorija iz point & click avantura, L.A. Noire ima veliko igralište otvorenog svijeta za svoj teren, a taj teren je Grad anđela u prijelazu iz četrdesetih u pedesete godine prošlog vijeka. Los Angeles usred drugog zlatnog doba Hollywooda, filmske zvijezde, vreva noćnog života te nerazjašnjene smrti koje prate sav taj glamur. Team Bondi je bez sumnje potopio estetski vid igre u čisti noir destilat, nadahnut klasicima poput "The Maltese Falcon", ali i neo noirima poput "Chinatown", ne bi li igrača zavarao da se nalazi u jednom od takvih filmova.

Dok krstarimo ulicama Los Angelesa, upravljamo radišnim pozornikom, a vrlo brzo i detektivom Coleom Phelpsom, čiji talenti za prečešljavanje mjesta zločina vode igrače kroz sva velika odjeljenja losanđeleske policije. Team Bondi je igračima ulaz u svijet noira predstavio u obliku slučajeva, koji služe kao gameplay paketi sa različitim izazovima i težinama. Za početak imamo vrlo jednostavne slučajeve, koji služe kao tutorijali za upoznavanje glavnih mehanika igre.

Detektiv Phelps uza sebe ima svoj službeni automobil i vatreno oružje i igra će vrlo brzo igraču pokazati kako se služiti njima. Međutim, detektiv Phelps uza sebe ima i daleko moćnije oružije od revolvera. Riječ je o notesu u kojem postojani detektiv zapisuje svoja opažanja i tragove koje će igrač koristiti u daleko najzanimljivijem vidu igre, a to je interakcija za osobama od značaja za trenutni slučaj.

Naime, osobine L.A. Noire kao avanture zaista se ispoljavaju tek nakon što pristupite ispitivanju svjedoka ili osumnjičenih. Team Bondi je uložio basnoslovna sredstva za vjerno prenošenje lica i izraza lica glumaca na lica likova u igri, ne bi li igraču ponudio mogućnost čitanja iskrenosti ili neiskrenosti osobe od značaja dok detektiv Phelps govori sa njima. Za vrijeme ovog sučeljavanja, imat ćete priliku potvrditi istinitost tvrdnje osobe od značaja, ili izraziti sumnju ili pak izravno optužiti osobu za laganje, ukoliko imate dokaz za to.

Uspješno obavljen intervju sa svjedokom ili obračun sa optuženikom, u kojem ste pravilno pristupili materiji, sa svim dokazima i činjenicama koje ste prikupili za vrijeme faze skupljanja dokaza, daleko je katarzičniji od bilo kojeg vatrenog okršaja sa kojim se L.A. Noire može pohvaliti. Igra ima nekoliko sekvenci trčanja, penjanja i pucanja iz zaklona, ali to je značajno manje zanimljiv vid L.A. Noire.

Ipak, igra je daleko od savršene. Kao prvo, glavni lik se pohvalno opisati kao stoičan i postojan, a nepohvalno kao flegmatični komad kartona. Daleko zanimljivije karaktere možemo pronaći kod Phelpsovih kolega i šarenih partnera sa kojima ćemo razgovarati idući od poprišta do poprišta zločina. Kao drugo, iako je poprište radnje igre grad Los Angeles, vjerno prenesen u digitalni oblik od strane Team Bondia pomoću arhivskih slika i tlocrta, igra isti koristi samo kao kulisu koja spaja slučajeve na kojima Phelps radi, zbog čega grad, ispod površine, djeluje kao velika urbana pustinja.

Upravljanje automobilima će također možda predstavljati problem igračima koji žele divljati ulicama, budući da je Team Bondi nadahnuće u modeliranju osjećaja vožnje pronašao, barem donekle, u modelu nalik na Driver i Mafia igre, u kojima je vrlo teško obaviti radnju skretanja bez blagovremenog korištenja kočnice i usporavanja prije krivine. Drugim riječima, igrači će morati usvojiti koncept "u prvoj kreni, u drugoj skreni" ukoliko žele poštediti grad Los Angeles tužbi za oštete od strane drugih učesnika u prometu.

Gradom anđela se isplati voziti skoro pa besciljno, naročito uvečer ili noću, uz pratnju zaista sjajne muzičke podloge koja pojačava misterioznost, ali i mističnost igre. Igrači koji traže GTA-ovsko iskustvo sa dosta sadržaja u otvorenom svijetu će se razočarati onim što L.A. Noire nudi, ali igrači u potrazi za jednom avanturom i atmosferom noira se sigurno neće pokajati ako se odluče provozati ulicama Grada (palih) anđela sa Coleom Phelpsom.

Avaj, sa gašenjem Team Bondia od strane izdavača, nada za nastavak igre je maglovita prilika u retrovizoru.

No, o tome više i opširnije ćemo govoriti uskoro.

3. 5. 2021.