Razgovarali smo sa Armin Subašićem, producentom video igara iz Astrotale Games tima

Nakon što smo prije nekoliko mjeseci obavili intervju sa fantastičnim mladim ljudima iz Astrotale Gamesa, na red je došao i jedan individualni razgovor gdje smo se malo detaljnije upoznali sa radom Armina Subačića (Armin Subasic) (Producent Video Igara), koji već duže vrijeme zajedno sa svojim timom radi na prvj bosanskohercegovačkoj survival igri Terraknown, gdje je premijera prvog Development Bloga bila zakazana za 03.07.21.godine.

Na naše svako postavljeno pitanje Armin (Armin Subasic) je odgovorio vrlo konkretno a i orginalno. Evo o čemu smo razgovarali.

Za sami početak ovog razgovora reci mi Armine, koja je tvoja primarna uloga kao Producenta video Igara, te odakle baš ljubav prema tom segmentu gaming industrije, konkretno da nam kažeš nešto više o sebi?

Moje ime je Armin Subašić i rođen sam 23. Novembra, 2003. godine u Sarajevu. Još kao dijete sam se pronašao u game developmentu, te sam odlučio da sticanje znanja usmjerim ka tome i tako sam kao jako mlad ušao u svijet game developinga. Nakon toga sam počeo raditi na određenim projektima i vremenom je sve to evoluiralo u ono što se danas zove Astrotale Games. Radio sam na raznim projektima Astrotale Games-a, od igara, web projekata, ali naravno i raznih drugih projekata. Neke od igara na kojima sam radio su Sparkling Sky, Gigycube i sadašnji Terraknown. Što se tiče moje pozicije, a to je Game Producer ili Producent Video Igara, ukratko možemo reći da su Game Produceri oči, uši i najvažnije karike game developmenta. Oni rade na budzetu, dovode talentovan tim i brinu se da naprave najbolju moguću video igru bez obzira kakve se prepreke nađu pred timom. Osim te pozicije, također obnašam i pozicije Game Designera & 3D Artista. Game Design je ugrubo rečeno, dizajniranje svakog aspekta igre a 3D Art je pravljenje svakog 3D objekta u igri, te ostali procesi koji idu uz taj proces (UV Unwrapping, texturiranje i sl).

Možeš li mi opisati kakva su bila tvoja prva iskustva u programiranju vaših prvih projekata, konkretno Sparkling Sky & Gigycube projektima, sa kakvim si se poteškoćama suočavao?

Naši prvi projekti su rađen timski i svaki potez na projektima je bio već unaprijed dogovoren i smišljen. Što se tiče oba projekta, najviše vremena nam je oduzimalo istraživanje marketa, ali smo i to uspjeli regulisat u roku. Pošto su to bili naši početci, imali smo dosta drugih problema sa kojima smo se također suočavali, ali uprkos svim preprekama oba projekta (Gigycube i Sparkling Sky) su ugledala svijetlo dana te su i dan danas dostupni za preuzimanje na Google Play i Amazon Games platformi!

Koliko okvirno treba vremena da se jedna ozbilja igra programira te kao takva kompletna obradi kroz grafičke engine poput Unitya ili pak Unreal Engina?

Sve zavisi od veličine i kompleksnosti jednog projekta. Neke manje igre se čak mogu uraditi i u roku od 24-48 sata dok za neke veće projekte trebaju godine developmenta. Veliki faktor je i broj ljudi koji radi na projektu, te koordinacija rada i struktura developmenta. Srećom, naš tim nema tih problema jer smo koliko-toliko uspjeli srediti organizaciju posla i obaveza i vrlo brzo pronalazimo zajednički jezik na projektima. Pored svega nabrojanog, tu su i ostali faktori koji čine veliku ulogu u developmentu kao što su budžet, efektivnost rada, alati itd.

Zavidno je znanje koje si postigao tako mlad, praktički si već u tinejdžerskim godinam savladao dosta korisnog znanja iz gaming developmenta. Da li si na svom početku karijere očekivao da ćeš sa još uvijek nepunih 18. godina dostići ovaj nivo znanja kojeg sada posjeduješ?

Nisam, ali sam se još od samog početka vodio formulom da ukoliko drugi mogu, mogu i ja. To mi je predstavljalo motivaciju da u svakoj sitnici dajem 100% sebe i dokažem samom sebi koliko sam izdržljiv. Sve je do truda i vjerovanja u sebe i sve se može postići uz adekvatan rad i trud!

Reci mi nešto više o tvojoj ulozi na radu Terraknown projekta, do koje ste faze kao tim došli, te koliko je ostalo rada na istoj do zvaničnog predstavljanja igre javnosti?

Na Terraknownu (Terraknown), kao našem najvećem projektu, pokrivam više uloga, a neke od njih su Game Producer, 3D Artist, Writer i Art Lead. Kao Game Producer se trudim da čitav tim kvalitetno radi svoje zadatke na projektu, kao Game Designer radim na tome da Terraknown bude što bolje dizajniran i unikatan u svakom segmentu, kao Writer radim uz našeg Story Artista - Farisa ( Faris Jusubašić) na tome da priča bude što zanimljivija i dinamičnija, a dok kao Art Lead radim na 3D-u, Concept Art-u i svemu vezanom za Art zajedno sa drugim članovima art tima! Terraknown kao igra je najavljena 03.07.2021. ali je i dalje u dubokoj fazi izrade, ukoliko ste zainteresovani za Terraknown, njegov proces izrade možete pratiti na Terraknown-ovom Development Blogu (web site-u), Instagramu ili Twitteru. A mi ćemo se pobrinuti da što češće objavljujemo novosti o ovom projektu na gore spomenutim platformama.

Da li ti i tvoj tim sarađujete sa inostranim kompanijama ili je to sve ipak na jednom individualnom nivou, nivou pojedinca u smislu koncept artista, gaming developera, designera ili tome slično?

U nekim dijelovima projekta surađujemo sa određenim pojedincima poput Concept Artista. A što se tiče projekata općenito, često radimo sa raznim kompanijama od kojih su neke upravo inostrane.

Možeš li nama i našim čitateljima za kraj ovog razgovora kazati kako se postaje gaming developer, koja su potrebna znanja kako bi bili samostalni, te koje  su to prepreke s kojima se na samom početku ove vrlo izazovne karijere moraju suočiti?

Da bi postali game developer potrebna je velika želja za bavljenjem tim poslom tj. za pravljenje svojih priča i svjetova jer put nije nimalo lagan i bit će potrebno dosta učenja za samu specijalizaciju u ovoj profesiji. Postati samostalan u game developmentu je veoma teško, ali ne i nemoguće. Game Developer je profesija koja je u velikoj mjeri pridružena timskom radu i najkvalitetniji projekti su nastali kao produkt dobre saradnje tima koji ih radi. Ukratko, najpotrebnije je imati želju i volju, te uz dosta truda i rada svako može naučiti da pravi igre ali i bilo šta drugo u životu jer čak ni nebo nije granica!

Armina Subasica možete pronaci i na:

- Instagram

- LinkedIn