Serijal Resident Evil je kroz svojih 25 godina postojanja, prošao kroz mnoge promjene. Jedna on najvećih je definitivno u Resident Evil VII, gdje smo se sa protagonistom, kretali u prvom licu te nije kopirala svoje prethodnike što se tiče akcije nego se više bazirala na samom preživljavanju u skučenim prostorijama. Nasljednik, Resident Evil Viilage, ne nastavlja tu tradiciju nego se najvećim dijelom oslanja na akciju napucavanja na otvorenome.
Iako to nije vijest koju bi fanovi ovog serijala voljeli čuti, ipak je Resident Evil Village trenutno najbolji izbalansirani u ovom serijalu u zadnjih 15-ak godina. Ono što se primjeti u novom naslovu ovog serijala jeste: širem terenu po kojemu se trčkara, većem broju neprijatelja koji se istovremeno pojavljuju na ekranu, izraženijem naglasku na mobilnost igrača.
Nije tajna ako vas ova tranzicija podsjeti na kultni Resident Evil 4, sama mehanika i tema je obrađena po tom naslovu. Sličnosti idu do te razine da Village koristi iste vrste lokacija – selo, močvara, dvorac i sl. Od četvorke također posuđuje inventory „Tetris tipa“ te sistem skupljanja nagrada i trgovanja s misterioznim trgovcem.
ETHAN WINTERS
Ne možemo govoriti o ovom naslovu a da ne spomenemo Ethan Wintersa. Nakon niza tragičnih i bizarnih dešavanja na imanju Bakerovih u Lousiani, Ethan i njegova supruga Mia preselili su se u Europu, gdje je on dobio vojnu obuku od Chrisa Redfielda. Chris jednu večer upada u dom Wintersovih, ustrijeli Miu i uzme Ethanovu kćer Rose. Ethan pokušavajući da vrati Rose, dobija udarac u glavu te pada u nesvijest. Budi se u šumi blizu sela i tako dobijamo početak ovog naslova.
Protagonist, Ethan, kroz cijelu igru ima više pitanja nego odgovora i tijekom cijele radnje se samo iščuđava onome što mu se događa. Kroz igranje možemo čuti njegovu frustraciju, što se prenosi i na samog igrača. Sama njegova gluma nas isto tako “veže” za ovaj naslov. Obuku koju je imao kod Chrisa, prenosi u samom selu da bi uspio spasiti sebi život i svoje kćerkice. Lik uz kojeg smo se sigurno “vezali” i koji nam je probudio dosta emocija.
ANTIGONISTI
Kroz istraživanje mape, susrećemo se sa bakicom koja nam počinje neke stvari objašnjavati. Mislimo da je ona sporedna ličnost ali će se na kraju ispostaviti kao jedna od najvažnijih likova u ovoj igri. Kako idemo još dublje u samo selo, saznajemo da ćemo se morati riješiti četiri osobe da bi došli do Rose.
Lady Dimitrescu- Ovaj zastrašujući negativac vreba na području dvorca, zajedno sa svoje tri kćeri. Lady Dimitrescu je visoka 2,89m, što je mnoge zastrašilo. Međutim, možda se pitate kakva je njezina uloga i kako se ona uklapa u cjelokupnu radnju? Naš se junak uputi do dvorca Dimitrescu (prvog od četiri područja koje istražujemo), gdje su ga brzo uhvatile jezive vampirične kćeri Bela, Cassandra i Daniela i dovele pred njihovu mamu. Hrani se Ethanovom krvlju, ali kaže da "počinje pomalo zastajati" - nagovještavajući otkriće koje ćemo o njemu dobiti kasnije. Razni zapisi u dnevniku otkrivaju da su Dimitresci unajmljivali mlade žene iz sela da rade u dvorcu, a koncept igre potvrđuje da su odvratni neprijatelji u tamnici dvorca transformirane žene. Ethan shvati da Bela, Cassandra i Daniela postanu ranjivi kad su izloženi hladnoći, pa razbija neke prozore dvorca kako bi propustio prohladni povjetarac izvana i ubija ih jednog po jednog. Dosje otkriva postojanje Dagger of Death's Flowers, oružja kovanog u srednjem vijeku i presvučenog raznim otrovima iz cijele Europe. Dizajniran je da ubija demone i čudovišta i vampire. Čini se da ga je netko pokušao upotrijebiti protiv Dimitrescu, a ona ga je sakrila u dvorac da niko ne može ponoviti tu vratolomiju. Međutim, kada Ethan ubode nju tim bodežom, ona se pretvara u veliko čudovište gdje imamo i boss battle.
Donna Beneviento- Preživjela je eksperimentiranje s malo promjena u fizičkom izgledu ili kognitivnom razvoju, stekavši sposobnost lučenja psihoaktivne hemikalije koja bi mogla izazvati ekstremne, čak i nasilne halucinacije kod ljudi. Međutim, Miranda ju je ocijenila neuspjehom, smatrajući je mentalno bolesnom i nerazvijenom. Unatoč tome, Donna je dočekana kao usvojena kći i dobila je vijećničko mjesto u Cave Church kao jedan od Četiri gospodara. To je imalo pozitivan učinak na nju i o tome će razgovarati sa svojim vrtlarom, iako to još uvijek nije mogla izraziti bez Angie. Za razliku od svojih kolega, Donna Beneviento nikada ne transformira ili se ne bori protiv Ethana, već izaziva halucinacije u igraču. Njezin posljednji susret uključuje progon Angie oko prvog i drugog sprata njezine kuće kako bi je uboli makazama u glavu.
Salvatore Moreau- Tokom Ethanovog putovanja preko rezervoara, Moreau će pokušati na mnogo mjesta odbiti igrača s plutajućih struktura. Igrač se mora pomaknuti nakon što je izveo svoju akciju ili sišao s klimave platforme prije nego što ga stigne kako bi izbjegao da ga pojedu. Boss battle će se odvijati na koritu rezervoara, gdje prvenstveno napada izbacujući kiselu žuč. Ljudski dio stvorenja često će se povući u njegova usta. Iako ovo izgleda kao njegova slaba tačka, Moreau ne pravi više štete ako je igrač ispuca.
Karl Heisenberg- genije u tehnici, navodno je patrijarh obitelji Heisenberg. Vodi naslijeđenu tvornicu Heisenberg, smještenu neposredno ispred sela, i opslužuje majku Mirandu, zajedno s ostale tri glavne kuće u planinskom lancu. Heisenberg je bio jedan od djece koju je majka Miranda otela i podvrgla eksperimentima s parazitima Cadou, a koja mu je isprala mozak da bi postao njezin sluga. Na kraju su on, Alcina Dimitrescu, Donna Beneviento i Salvatore Moreau postali Mirandini poručnici. Heisenberg je bio jedini koji se bunio protiv Mirande, zbog vlastite sebične želje da oživi svoju pokojnu kćer i kako je na Mirandinu obitelj gledao samo kao na eksperimente. Kao takav, potajno je planirao pobunu, nadajući se da će iskoristiti Roseine latentne moći kako bi porazio Mirandu. U jednom je trenutku pokušao nagovoriti Ethana da mu se pridruži, ali ovaj je odbio nakon što je Heisenberg otkrio svoj plan za oružje Rose.
GAMEPLAY
Spomenuli smo da je Ethan prošao vojnu obuku i da je očekivano da ima više akcije. Naravno, ne očekujte ovdje punokrvnu pucačinu, a svaki metak ispaljen u prazno može vas itekako koštati. Ako ubijemo negativce, dobijamo novac ili neku vrstu trofeja koju dajemo na zamjenu za novac, a to koristimo da bi nadogradili naša oružja. Međutim, nije sve sama akcija. Primjetit ćemo dosta elemente horora, pa čak do te mjere da u jednom djelu igre ne koristimo nikakvu vrstu oružja što nas podsjeća na Outlast 2. Boss battleovi su urađeni tako da svaki od njih ima neku posebnu vrstu napada i uvijek uživamo prelazeći te dijelove. Posebno je tome doprinijela mehanika pucanja, koja daje osjećaj da ide “k'o pero”. Jedna mala kritika, jeste u tome da baratamo sa više vrsta pištolja, sačmarica, jednim snajperom i minobacačem (mine i bombe). Na kraju posebno čudna scena se događa kada igrač dobiva sačmaricu sa 700 metaka te se tako igrica pretvara u Call of Duty. Sav bijes koji smo imali tokom prelaženja same igre, izbacujemo na tom području.
STORY
Neću se puno ovdje zadržavati, ne želim da spoilam važne dijelove igre, a vjerujte mi, ima ih mnogo. Naravno da se ovaj naslov dosta odvaja od ostalih u serijalu. Naprimjer, naviknuti smo da u Resident Evil serijalu budu naučna otkrića, dok se ovdje radnja odvija oko vještičarenja, crne magije... Priča se najviše odnosi na istraživanju područja, posebno u kućama ili dvorcima gdje možemo naći sve najbitnije informacije o svakom liku.
Autor: Hamza Mujan