Srbijanski studio Mad Head Games obradovao nas je viješću kada je široj javnosti prije tri godine saopćio kako rade na ambicioznoj igri scifi okruženja imena Scars Above, kojoj se gaming recipijent itekako radovao i priželjkivao da ista nakon lansiranja na tržište drži dignitet visokih standarda koje gaming industrija nalaže. Da li je Scars Above igra ispunila sva očekivanja po ovom pitanju? Saznajte u ovoj recenziji.
Scars Above igra prati priču naučnice Kate koja zajedno sa svojim timom stručnjaka ima zadatak da istraži nepoznati neidentifikovani objekat (Metahedron), koji se nalazi u orbiti planete Zemlje, gdje isti krije misteriozne tajne satkane od ponešto zagonetki koje su nam djelovale više zabavne nego teške, jer ruku na srce, Scars Above je igra koja će vas prvenstveno zabaviti pa vas tek onda namučiti, iako u određenim sekvencama igra ima izazovnih chaptera koji nas svojom “kompleksnošću” prelaženja nisu ostavili ravnodušnim.
Međutim, određene stvari u analiziranju nepoznatog objekta ne idu po planiranom rasporedu, te se misteriozni i ekstrasolarni Metahedron svojim silama “odluči poigrati” s posadom SCAR, gdje se u jednom trenutku naša junakinja Kate Ward - (član SCAR-a), budi omamljena u čudnom neprijateljskom okruženju satkano od raznoraznih vanzemaljskih bića. Kate, hrabra i odlučna da preživi, kreće u potragu za svojom nestalom posadom, gdje će na tom putu naići na mnoge misteriozno gravitacione prepreke.
Junakinja Kate nije specijalizovani vojnik već naučnik u domeni astronomije, gdje ćete se kroz kompletnu igru fokusirati na Kateinu snalažljivost i inteligenciju kombinirajući različite elemente napada, kako biste savladali neprijatelje na egozplaneti. Naravno, to ne znači da junakinja Kate ne zna da savlada protivnika na brutalan način, jer smo se u određenim segmentima igre kroz kombinaciju Thermic Charger, Vera, Chemical Atomizer, Cryo Lanuncher pušaka, itekako uvjerili.
Broj neprijatelja u igri Scars Above poprilično je raznolik te ista igra broji preko 20 različitih neprijatelja neuključujući finalne bosove koji su nas svojom orginalnošću i kreativnim dizajnom itekako očarali. Jedna od nama najkreativnijih borbi sa mnogo akcijske sekvence odvijala se protiv scorpio robota imena The Construct, gdje smo morali kombinovati puške Thermic Charger & Vera (kombinacija vatre i struje), kako bismo savladali pomenutog neprijatelja.
Scars Above igre definiše svoje okruženje linearnim pristupom gameplay walkthrough mode-a, gdje ista igra ima sličnosti sa brojnim igrama TPS tematike poput: Gears of War naslova, Army of Two & Kane & Lynch igara kao i mnogih drugih, s tim da su ove nabrojane igre satkane od velikih razvojnih timova čiji budžet daleko više nadmašuje budžet Scars Above igre, gdje je srbijanski studio učinio sve da ova AA igra sa određenim elementima AAA gaming naslova, bude primamljiva oku svakog gaming recipijenta, u nadi da će feedback fanova dobiti prolaznu ocjenu.
Svaki od neprijatelja u Metahedron svijetu krije slabu tačku koju dok se borite sa istim morate brzo odgonetnuti. Ledene zvijeri u obliku gorile svojim brzim hodom poput stampeda će vas pokušati što brže savladati udaricima megalomanskih razmjera, gdje u trenutku kada isti neprijatelj zamahne šakama vi morate brzo odreagovati, na način da tačku koja se nalazi na unutrašnjem djelu tijela upucate puškama koje su namjenjene za tog protivnika. Scars Above igra ima također i statične neprijatelje poput zloćudnih cvijetova, koji vas u trenutku dok hodate Metahedronom jednostavno napadnu na način da se isti rascvijetaju i počnu na vas ispaljivati kugle pune ledenog “olova” štetne za vaš HP (health). Šišmiši, divovi bez glave sa osjetljivim čulima na vaš hod oko njih, neprijatelji zanimljivog i neobjašnjivog dizajna koji poput krtica rove zemlju kako bi vas izlazeći na površinu svojim udarcem ili ispaljivanjem kiselinom iznenadili, samo su neke od borbenih sekvenci na koje ćete naići i suočiti se u ovoj mračnoj atmosferi Metahedron okruženja, gdje dominiraju intenzivno plava i crvena boja.
Zagonetke u igri su u određenim gameplay sekvencama satkane o repetetivnosti i opetovanošću istih, gdje često morate iz jedne prostorije ili vanjskog okruženja neki artefakt analizirati kroz svoje robotske skenere, koji će vam svojim indeksiranjem pokazati koliko metara ste udaljeni do narednog objectiv-a.
Ono što svakako ostavlja dobar dojam je taj što istu igru u većini slučajeva prelazite na otvorenom polju, gdje ovaj linearni pristup pun eksterijera ostavlja dojam da se radi o nekom polu-otvorenom svijetu, gdje se Mad Head Games studio zaista potrudio da level dizajnom u Metahedron okruženju, steknemo utisak da se radi o mnogo većoj igri nego je to zaista slučaj.
Unreal Engine u igri Scars Above radi dosta solidno svoj posao. Optimizacija igre, učitavanje trailera nakon prelaženja gameplay sekvenci urađeno je pristojno, gdje se ovaj vid prezentacije može okarakterisati kao segment na koji Mad Head Games nije vršio toliko fokus u smislu da se svojim ograničenim resursima raspojasao na sve strane, već pažljivo birao i trasirao put u smislu manjih, srednjih, najvećih prioriteta. Možda ostaje žal što Unreal Engine nije iskorišten bolje, jer svi znamo koliko je prethodna generacija istog godinama unazad uljepšavala grafičke teksutre mnogih naslova TPS žanra poput Gears of War 4 igre, koja i danas nakon gotovo četiri godine izlaska na tržište izgleda impresivno. Naravno, stvari treba gledati i sa druge strane medalje, te imati razumjevanja da je možda mnogim dizajnerima i programerima Mad Head Games studija ovo prvi veliki projekat na kojem su radili, gdje gameground.ba redakcija daje prolaznu ocjenu za trud i zalaganje ovog gaming projekta, gdje uopće nije mala stvar Scars Above igru paralelno razvijati za PS4, PS5, Xbox Series X/S, te PC platforme.
Dijalozi i gluma u Scars Above igri su u određenim elementima priče sterilni, same emocije i facijalna ekspresija lica ne ledi krv u žilama niti podiže adrenalin, taj segment se dešava kada ista trailer sekvenca završi, jer Scars Above igra koncipirana je da vaša bazalna ganglija vrši fokus na mehaniku borbe, te da craftanjem i skilovanjem i levelovanjem karaktera budete što dominantniji u ovom svemirskom okruženju.
Mad Head Games studio zaista se potrudio da Scars Above igru kroz marketinšku kampanju koja je kroz ozbiljan pristup biznis modelu bila vrlo dobra i profesionalna, stavi na mapu svjetskog globalnog gaming tržišta, koji je po svemu sudeći prošao solidno. Trajnost igre imerzivno je isprepletena sa proceduralnim generičkim elementima igre, gdje je tim poduhvatom Mad Head Games riskirao i na kraju pobjedio u toj trci, jer su uspijeli da kompaktno i kohezivno koegzistiraju. U šest do osam sati igre u zavisnosti kakav ste tip igrača i na kojem levelu težine Scars Above igru igrate, prosto ćete uživati u svakom djeliću igrine atmosfere u kojoj se krije veliki potencijal, te se nadamo da ćemo za deset godina biti svjedoci Scars Above franšize, kao jedne od najboljih igara u svom žanru.