Tormentum – Dark Sorrow: Gigerovski pejsaži i portreti

Ljubitelje vizelnog stila pokojnog H. R. Gigera u domeni igara ne mazi sreća u skorije vrijeme. Agony iz radionice Madmind Studiosa je bio vizuelno impresivan, ali svojim gameplayom je ostavio prilično slab dojam. Tu je onda i Scorn, čije nadahnuće vuče još čistiju provenijenciju iz djelâ H. R. Gigera, i sa čijim trailerima i screenshotovima Ebb Softworks očarava maštu igrača, sve dok u opisu igre datum izlaska stoji pod stavkom TBA naizgled beskonačno.

Scorn je bez sumnje ono što igrači naklonjeni ovom vizelnom stilu očekuju i priželjkuju, ali dok čekamo da nas Ebb počasti istraživanjem mračnih krajolika u toj igri, zainteresirani igrači bi mogli pronaći razonodu i u Tormentum – Dark Sorrow, point & click avanturi razvojnog tima OhNoo Studios.

Igru započinjemo u kavezu ispod trupa zračnog broda, koji plovi iznad turobnog krajolika – prikladnog pejzaža za predstojeću, nadasve mračnu pustolovinu. Ako nas rešetke kaveza nisu već naputile na taj trag, naš suputnik nam saopćava da smo zatvorenik na putu ka tajanstvenom zamku, gdje ćemo gorko okajati naš nerazjašnjeni zločin.

Stigavši u našu novu ćeliju i poslije obećanja katarze kroz mučenje od strane naših uzničara, igra nam predaje kontrole. Iste su prilično jednostave, budući da je riječ o point & click avanturi. S mišem vršimo interkaciju sa predmetima i likovima te prelazimo iz jedne prostorije u drugu. Pored toga, na raspolaganju imamo jednostavan i nenametljiv inventar te bilježnicu u kojoj naš zakarabuljeni protagonist zapisuje crtice od pomoći pri rješavanju zagonetki, odnosno kod neminovnog zastoja pri rješavanju istih.

Mimo toga, gameplay se u praktičnom smislu se dalje svodi, kao i sve point & click avanture, na pojedinačne zagonetke. U početnoj prostoriji, koja služi kao kratki tutorijal, igra nas poučava da pretražimo okolicu prvo, a da potom se posvetimo zagonetkama. Poslije toga smo uglavnom prepušteni vlastitim sposobnostima zaključivanja.

U osnovi, jedna polovica zagonetki se svodi na uspješno uparivanje predmeta u svijetu, a druga na na pravilno sekvencioniranje jedne ili druge vrste sklopa. Uparivanje predmeta strogo prati A-B formu, pri čemu se jedan predmet može upariti sa samo jednim tačnim parnjakom kako bi se zagonetka riješila. S time na umu, postoji samo jedan niz radnji koji će riješiti problem pred vama, pa je teško nazvati gameplay u Tormentum – Dark Sorrow inovativnim vidom igre. No, gameplay je u većini slučajeva u drugom planu igre, dok je vizuelni doživljaj u prvom.

Kao Agony i Scorn, te sada već opskurni Dark Seed, MS DOS point & click avantura iz ranih devedesetih, Tormentum – Dark Sorrow svoj oslonac ima u grozomornim prizorima iz mašta švicarskog umjetnika H.R. Gigera, najpoznatijeg po stvaranju xenomorpha iz Alien franšize, ali i poljskog slikara Zdzisława Beksinskoga. U slučaju Tormentuma, pak, ovaj stil je spojen sa dozom epske fantastike, što se očituje u brojnim prizorima i lokacijama, ali i sa likovima koje susrećemo na putu ka iskupljenju glavnog lika.

U konačnoj sudbini lika ispod kapuljače se dotiču priča i gameplay. Kako je opisano ranije, zagonetke imaju samo jedno pravilno rješenje, ali igra ponekada igraču nudi kontrolu nad posljedicama istog, što se preslikava na binarno postavljen rasplet priče na kraju igre. Na putu prema tom raspletu možemo naići na par razrađenijih zagonetki, ali na koncu lokacije i sveukupna estetika uzdižu igru iz prosječnosti jedne point & click avanture.

Posebna pohvala će otići i muzičkoj špici. Ovdje je riječ o minimalistički nastrojenoj pozadini blago „raštimane“ limene sekcije i hipnotičkih udaraca okrestralnih timpana, koja uspješno izaziva osjećaj nelagode i nesigurnosti, te se lijepo slaže sa turobnim pejsažima kroz koje putujemo u igri.

Čak ako i gameplay nije najrazrađeniji vid igre, vizuelni stil i muzička podloga, odnosno estetika u cijelosti koju Tormentum – Dark Sorrow nudi, čine igru vrijednom pažnje za igrače koji gaje sklonost prema opisanoj estetici.

25.1.2021