Na veliku radost igrača Battlefield franšize i članova gaming javnosti u cijelosti, DICE nam je pružio sjajnu priliku da se upoznamo sa najnovijim unosom u jedan od najvažnijih multiplayer FPS serijala. Prvu priliku za igranje BF2042 dobili su odabrane ličnosti iz svijeta streaminga kojima je DICE ponudio ekskluzivni vremenski rok za igranje, koji je prethodio samoj beti.
Otvorena beta nam stiže, istina, nakon žalosnih vijesti da će izlazak konačne igre biti odgođen. No, u međuvremenu igrači su dobili priliku sudjelovati u, takoreći, testnom "pre-prereleaseu" igre.
Predana igraća baza franšize je bez sumnje uzbuđeno dočekala ovu priliku, a uvodne reakcije su uglavnom pozitivne. Verzija igre koju je DICE predstavio javnosti, sa debelo podvučenom napomenom da je riječ o starijoj verziji igre od one na kojoj tim radi trenutno, uglavnom je stabilna, premda performanse na PC-ju uglavnom zavise od hardwarea dostupnog igračima.
Bez sumnje, igrači sa novijim i sposobnijim mašinama će više i bolje uživati u blagodatima novog Frostbite pogona. Međutim ako je suditi po reakcijama sa društvenih mreža, optimizacija igre trenutno ne dopušta neometano igranje na najvišim postavkama čak ni ovim igračima.
Buggovi koji se najčešće susresti su vizuelne naravi, a oni se tiču sporog učitavanja modela ili tekstura, nedostajućih modela ili tekstura, ili usporavanja pri korištenju optičkih nišana. Crashovi su pojava koja se mogla zamijetiti, ali ne i do te mjere da je igranje bete bilo krcato istima.
Kao što je običaj, DICE je igračima za otvorenu betu ponudio samo jednu mapu – Orbital, premda bi trebalo naglasiti da je u ovom slučaju to malo veći zasjek igre nego u prošlim unosima serijala, budući da će mape u BF 2042 biti kudikamo veće od onih u starijim igrama, a shodno tome i donekle malobrojnije.
Orbital je velika mapa, a prvi koraci kroz istu su zaista impresivni, kako zbog pozamašne kvadrature mape, na trenutke odavajući utiske igranja jednog Battle Royale naslova zbog udaljenosti na kojima se vatreni okršaju dešavaju, a potom i zbog vizuelnog doživljaja koji nudi nova iteracija Frostbitea.
Istina, ovo je vrlo površan opis mape, a proći će možda i mjeseci igranja prije nego što zajednica donese zaključak koliko je gameplay na njoj zaista kvalitetan. Avaj, isto možemo reći i druge vidove bete. Podešavanje oružja u pokretu, preuzeta iz Crysis serijala, začuđujuće je intuitivna za korištenje, ali ostatak korisničkog sučelja je mješovita skupina elemenata koja će vjerovatno trebati još malo rafiniranja.
Najočitija boljka bete, pak, kako su mnogi predviđali, jeste novi sistem klasa, odnosno operatera. Vrlo brzo po lansiranju bete, otkrila se vrlo efektivna građa sa operaterom McKayom, koja je postala dominantna u međuvremenu.
Sada, bilo bi krajnje nezahvalno reći da je ovo problem za BF 2042, sada. Kao prvo, verzija bete kaska za konačnom, verzijom za lansiranje, a upitnog operatera u akciji smo imali na raspolaganju na samo jednoj mapi. Kao drugo, na raspolaganju nemamo sve operatere. Drugim riječima, imamo na raspolaganju ograničene parametre za rasuđivanje vrlo složenog sistema.
U najboljem slučaju, prateći dezen kojem smo imali priliku svjedočiti sa prethodnim igrama, zaista ozbiljne probleme sa igrom ćemo moći prepoznati, odnosno potvrditi, tek nakon nekoliko sedmica igranja, ako već ne i mjeseci.
Nedostatke koje, pak, možemo već prepoznati u BF 2042 jesu oni koji su endemični ta serijal, to jeste – naslijeđeni od prethodnika. Prvi među njima donekle jeste vezan sa novinom operatera, a to jeste slabo prepoznavanje protivnika, ili razlikovanje prijateljskih igrača od od onih neprijateljskih.
Potpisnik ovih redaka je gotovo u svakom meču koji je igrao u BF 2042 beti sudjelovao u slučajnoj razmjeni vatre sa prijateljskim igračima. Isprva, ovi slučajevi su bili komični – okret oko ćoška, panika, rafal-dva i onda spoznaja da su svi učesnici na istoj strani. Međutim, nakon nekoliko mečeva ovo je postalo pravilo, ranije nego iznimka. Odsustvo odmah prepoznatljivih dezena uniformi također ne doprinosi umanjivanju ovog problema.
Battlefield 2042 beta igračima serijala daje razlog za optimizam. Osnova igre je na mjestu, a doživljaj jednog Battlefield naslova je prisutan. Igra će polučiti uspjeh ili neuspjeh na usavršavanju malih, ali nimalo nevažnih detalja.
Na DICE-u je sada da obrati pažnju na opaske igrača, pa i svojih internih testera, i da pripremi lansiranje i možda najvažniji dio života ove igre, a to je podrška poslije lansiranja.
9. 10. 2021.