Portal Bloomberg objavio nove detalje o nadolazećoj GTA VI igri, ali i o svim problemima s kojim se muči kalifornijski studio

Rockstarova sljedeća igra, Grand Theft Auto VI, po prvi put će uključivati ​​žensku protagonistkinju s kojom će se moći igrati, tvrde ljudi koji su upoznati s igrom. Žena, koja je Latina, bit će jedan od nekoliko vodećih likova u priči na koju su utjecali pljačkaši banaka Bonnie i Clyde, kažu ljudi bliski izvoru. Programeri zaduženi za implementaciju karaktera su na oprezu da se ne "izbijaju" šale  na račun marginalizovanih grupa, za razliku od prethodnih igara, gdje se i nije baš toliko vodilo računa o tim stvarima.

Ovakvi potezi su se nekada činili nezamislivim za kompaniju čija je najprodavanija franšiza satirični prikaz Amerike koji uključuje glumu gangstera koji ubijaju civile i gdje su žene uglavnom prikazane kao seksualni objekti. Grand Theft Auto V je bila nihilistička parodija koja je bacala uvrede na sve, od desničarskih radio voditelja do liberalnih političara. Unutar kompanije, ton nije bio mnogo drugačiji. Zaposleni u Rockstaru opisali su kulturu radnog mjesta punu alkohola, svađa i izleta u striptiz klubove gdje je promiskuitetno ponašanje bilo potuno “normalno stanje uma”.

Takva strategija je bila finansijski uspješna i pretvorila je Grand Theft Auto V u drugu najprodavaniju igru ​​svih vremena, sa 165 miliona prodatih primjeraka. To je također dovelo do izgaranja, iscrpljivanja i javne kontroverze 2018. godine koja je navela stotine zaposlenih u Rockstaru da progovore o teškom radnom okruženju.

Od tog protesta, Rockstar je pokušao da se ponovo osmisli kao progresivnije i saosećajnije radno mesto, prema intervjuima sa više od 20 ljudi koji tamo rade ili su nedavno otišli, a svi su tražili anonimnost jer nisu bili ovlašćeni da govore javno. Jedan zaposlenik je to opisao kao "klub za dječake pretvoren u pravu kompaniju". Glasnogovornik Rockstara odbio je komentirati ovakve javne osude.

Postavlja se pitanje, može li Rockstar i dalje proizvoditi kalibar igre na vrhu liste po kojoj je studio postao poznat? Neki zaposleni nisu sigurni. Prema mišljenju mnogih uposlenika, moral u cijeloj kompaniji je veći nego što je ikada bio. Ali razvoj Grand Theft Auto VI teče znatno sporije nego od očekivanog.

Dosta toga ima veze i sa pandemijom korona virusa, ali kašnjenje je uzrokovano i nekim promjenama koje je kompanija uvela u nastojanju da poboljša uslove rada, kao što su restrukturiranje odjela za projektovanje i obećanje da će prekovremeni rad ostati pod kontrolom. Neki radnici govore da još uvijek pokušavaju da shvate kako napraviti igre na novoj iteraciji Rockstara te se I oni pitaju kako igra Grand Theft Auto izgleda u današnjem okruženju?

Između novog mandata kompanije i odlaska Dana Housera iz iste 2019.godine, koji je vodio kreativni smjer u mnogim prethodnim Rockstar igrama, svi znakovi sugeriraju da će se Grand Theft Auto VI osjećati vrlo drugačije od svog prethodnika.

​​Rockstar Games osnovana je 1998. godine od strane nekolicine britanskih proizvođača igara kao podružnica kompanije Take-Two. Sa Grand Theft Auto III iz 2001. i njegovim nastavcima, kompanija je revolucionirala video igre otvorenog svijeta i narasla da zapošljava hiljade ljudi, s uredima u Kaliforniji, New Yorku, širom Ujedinjenog Kraljevstva i šire. Prema posljednjim podacima, Grand Theft Auto činili su 31% od 3,5 milijardi dolara ukupnog prihoda kompanije Take-Two u fiskalnoj 2022.godini.

Studio je izgrađen na kulturi sedmodnevnih radnih sedmica, rekao je Jamie King, osnivač koji je otišao nakon osam godina. Ali, rekao je, ta vrsta kulture je “neodrživa”. Igre poput Red Dead Redemption i Max Payne 3 zahtijevale su ono što su neki zaposleni nazivali "marševima smrti" - mjesecima obaveznih 14-satnih dana i vikenda koji su uticali na živote, mentalno zdravlje i ponekad brakove zaposlenih.

U oktobru 2018godine, malo prije izlaska Red Dead Redemption 2Houser, jedan od osnivača Rockstara, rekao je da je njegov tim radio "100-satnih sedmica" da završi igru. Komentari, na koje se Houser kasnije vratio, bili su prekretnica za mnoge zaposlene.

Slične pritužbe su se širile kroz industriju posljednjih godina. Programeri igara koji rade u Activision Blizzard Inc., Riot Games i Ubisoft Entertainment SA kritizirali su svoje poslodavce zbog problema u rasponu od seksualne diskriminacije do prekomjernog rada. Država Kalifornija tužila je Activision Blizzard zbog optužbi za seksualno uznemiravanje i diskriminaciju. Iako su te kompanije priznale svoje probleme i obećale da će se promijeniti, nijedna nije učinila toliko kao odgovor na pobunu radnika kao Rockstar, tvrde ljudi širom kompanije.

Transformacija Rockstar-a uključuje promjene u rasporedu, pretvaranje izvođača u zaposlene s punim radnim vremenom i zbacivanje nekoliko menadžera koje su zaposleni smatrali uvredljivim ili teškim za rad. Kada je pandemija počela, radnici su dobili pakete za njegu, platnene maske i bonuse iznenađenja. Nova politika pod nazivom “fleksibilno vrijeme” omogućava osoblju da odmah uzme slobodno vrijeme za svaki dodatni sat koji radi. A u protekle četiri godine, menadžment je obećao da neće biti potreban prekomjerni prekovremeni rad za Grand Theft Auto VI projektu.

Prvobitni planovi za naslov, koji nosi kodni naziv Project Americas, bili su da bude veći od bilo koje igre od Grand Theft Auto do sada. Prema ljudima upoznatim s planovima ,rani projekti su zahtijevali uključivanje teritorija po uzoru na velike dijelove Sjeverne i Južne Amerike. Ali kompanija se povukla u tim ambicijama i smanjila glavnu mapu na izmišljenu verziju Miamia i okolnih područja.

Rockstarov plan sada je da kontinuirano ažurira igru ​​tokom vremena, dodajući nove misije i gradove na redovnoj osnovi, za što se vodstvo nada da će dovesti do nešto manjih kriza tokom posljednjih mjeseci igre. Ipak, svijet GTA VI nadolazeće igre je i dalje velik, s više unutrašnjih lokacija od prethodnih Grand Theft Auto igara, što utiče na vremenski tok finaliziranja iste. .

Kako bi izbjegao prekovremeni rad, Rockstar je također dodao više proizvođača da prate rasporede, što je potez koji je uglavnom bio pozitivan, kazali su u saopštenju o sami programeri.

Rockstar je uspostavio novu upravljačku strukturu nakon odlaska bivšeg direktora dizajna Imrana Sarwara, kojeg je nekoliko zaposlenika optužilo za maltretiranje i verbalno zlostavljanje. Njegovo mjesto su popunila tri druga direktora, stvarajući, kako je nekoliko ljudi opisalo situaciju „previše kuhara“ u kojoj se dizajnerske odluke često mijenjaju ili su u suprotnosti jedna s drugom. Neki ključni aspekti igre, poput borbe, i dalje su prolazili kroz promjene, iako su programeri očekivali da će biti zaključani.

Industrijski analitičari predviđaju da će sljedeći Grand Theft Auto VI izaći negdje u fiskalnoj 2024godini, koja traje od aprila 2023. do marta 2024., mada su i sami programeri po ovom pitanju dosta skeptični. Igra je u nekom obliku u razvoju od 2014. Ranije ove godine, grupa dizajnera napustila je Rockstarov ured u Edinburgu, rekavši kolegama da im je muka od nedostatka progresivnog napretka.

Mnogi drugi, međutim, kažu da su zadovoljni radom u kompaniji u kojoj postoji mali pritisak da se nova igra izbaci. Grand Theft Auto V, koji je izašao 2013godine, je najprofitabilniji zabavni sadržaj svih vremena prvenstveno zahvaljujući svojoj multiplayer komponenti, Grand Theft Auto Online. Taj finansijski uspjeh bez presedana dao je Rockstaru slobodu da napravi velike promjene i da odvoji vrijeme za sljedeći projekat. I, kao što je jedan član osoblja istakao, revizija Rockstarove kulture mogla bi pomoći u zadržavanju i zapošljavanju, kao i dovesti do igara koje su „bolje za sve koji rade na njima“, a vjerovatno i za ljude koji ih igraju.