Faris Jusubašić jedan je od velikih fanova Gameground.ba portala i youtube kanala, gdje je svojim angažmanom uveliko doprinuo rast i razvoju instagram stranice, kao i redovnom gostovanju na live PODCASTIMA, gdje je svojim kompetencijama skrenuo pažnju Gameground fanova na sebe.
Ambiciozni Faris već nekoliko godina radi kao story writter (scenarista) za programerski tim Astrotale Games, s kojim smo obavili intervju prije nekoliko mjeseci, a nedavno i razgovarali sa leaderom istog tima Arminom Subašićem, koji nam je kratkim crtama objasnio kako funkcioniše politika producenta video igara.
Reci nam Farise odakle se javila želja za pisanjem scenarija i kako si došao na ideju da bih jednoga dana mogao pisati iste za igre?
Prvi scenarij za video igru sam napisao još vrlo rano, u 5. razredu osnovne škole. Tada sam i prvi put osjetio neku vrstu posebne ljubavi prema kreiranju video igara i sebe sam mogao vidjeti u ulozi game developera u budućnosti. Generalno, inspiraciju sam crpio iz stripova i filmova, te sam sebe evoluirao u sve boljeg i boljeg scenaristu. Vremenom mi se san da postanem game developer ostvario i sada sam tu gdje i jesam.
Kako teče proces pisanja jednog scenarija za igru, da li on studiozno zahtjeva analiziranje određenih sekvenci sa developerima i dizajnerima, gdje zajedničkim snagama dolazite do riješenja, ili pak cijeli tim čeka zeleno svijetlo od strane story writtera kada se stvari oko nastanka priče poslože?
Proces pisanja jednog scenarija nije pretjerano kompleksan. Među bitnijim segmentima izdvojio bih organizaciju jer ju morate posjedovati ako želite napisati kvalitetnu priču. Developeri su sastavni dio jednog kreiranja zanimljive i kvalitetne priče jer je komunikacija između tih dijelova tima itekako potrebna i neizdvojan je dio čitavog procesa kreiranja priče. Način i tajming zavisi od tima do tima, Astrotale Games preferira da se prvo detaljno isplanira igrica, pa da se na osnovu dizajnerskog dokumenta kasnije izradi priča.
Tvoj team leader Armin Subašić je za Gameground.ba portal kazao kako vaš tim već uveliko radi na horor igri Terraknown. Možeš li nam kazati u kojoj je fazi projekat i da li si već sada napisao određeni segment scenarija za istoimeu igru, barem kao neki duži sinopsis?
Terraknown je još u ranoj fazi realizacije i bit će potrebno još vremena da bi se projekat plasirao na tržište. Priča Terraknowna je pretrpjela velike transformacije, te smo čak 3 puta mijenjali kompletnu priču i više puta je bila predmet dorade. Veći dio priče je već odavno isplaniran i ne bi trebalo biti problema oko implementacije same priče u Terraknown.
Da li je projekat Terraknown prvi ozbiljni projekat na kojem će stajati pečat tvoga radi kao story writtera, ili si pak imao nekog iskustva iza sebe kada je ovaj segment gaming industrije u pitanju?
Terraknown nije moj prvi projekat na kojem sam radio, ali vrlo vjerovatno da će biti prvi projekat koji potpisuje moj rad na priči koji će biti plasiran u javnost. Prije Terraknowna sam radio na velikom broju projekata od kojih su neki otkazani, a neki su prolongirani za kasnije zbog određenih razloga. Iskustvo sam sticao vremenom radeći u simbiozi sa raznim ljudima koji su mi pomagali u izradi scenarija za igrice, te sam uz njih stasao u Story Artista koji bi svoj potpis mogao prikazati na kvalitetnim projektima. Imao sam priliku da učestvujem i na jednom prestižnom takmičenju scenarista, te su čak na tom takmičenju u žiriju bili scenaristi koji su radili na Hollywoodskim filmovima. Nažalost, zbog određenih razloga nisam pristupio takmičenju, ali svakako da mi je taj poziv bio psihički stimulans da nastavim svoj put.
Da li si ti lično pored Astrotale Gamesa u kontaktu sa inostranim gaming developerima, artistima, story writterima, te imaš li nekog omiljenog scenaristu od kojeg crpiš inspiraciju?
Kroz Astrotale Games sam došao u kontakt sa mnogim ljudima koji su povezani sa gaming industrijom i svim ostalim granama koje se vežu za istu. Zbog prirode projekata kojih radimo, najviše vremena sam u kontaku sa članovima Astrotale Gamesa i ljudi vezanih za naš tim, tako da sam vanjski kontakt sa game developerima smanjio za koji procenat. U ovom poslu, zasigurno da sam kroz određene projekte stekao uzore u story writingu i to su Hideo Kojima i Dan Houser.
Da li pored pisanja scenarija za igre radiš na još nekim projektima a tiču se gaming industije ili općenito IT sektora?
Pošto sam kroz školovanje stekao znanje u još grana IT industrije, dio sam dosta projekata koji se tiču upravo IT-ja. Trenutno radim na par ozbiljnih projekata i nadam se da će javnost saznati ubrzo o čemu se radi.
Za kraj šta bi preporučio budućim story writter naraštajima?
Budućim Story Writer naraštajima bih poručio da svoju kreativnost ispoljavaju na razne načine, pa tako i na ovaj, te da ne posustaju pod preprekama sa kojim će se susresti i da svoje vrijeme troše kvalitetno i korisno. Želim ovim putem da se zahvalim Adiju iz GameGround.ba redakcije koji mi je pružio priliku da budem dio ovog intervjua i da se zahvalim svim čitaocima na izdvojenom vremenu.